Pětka

BŘEZEN /2023

ZPRAVODAJSTVÍ

Z HOLYNĚ DO SLIVENCE

Začala výstavba nové trati. Tramvaje

brzy pojedou až do Slivence

Již za půl roku se v případě hladké

výstavby nové trati svezou cestující

tramvají z Holyně do Slivence.

Spojení ocení hlavně obyvatelé

přilehlých domů, ale také zákazníci

plánovaného obchodního centra.

V oblasti vznikne i parkoviště P+R.

K trati z barrandovského sídliště

přibude 600 metrů kolejí.

„Chceme, aby se konečná zastávka tramvaje Slivenec nestala jen osamělou výspou

v polích, ale aby byla i atraktivní,“ komentuje

komplexní projekt výstavby místostarosta

Prahy 5 pro dopravu Milan Kryl (Piráti).

Zároveň upozorňuje, že parkoviště P+R je

nezbytnou podmínkou, aby zůstala průjezdná ulice K Barrandovu. Cílem je, aby co

nejvíce řidičů z okraje Prahy a Středočeského

kraje parkovalo vozidla na tomto parkovišti

s následným přestupem na tramvaj. Parkoviště by však mohlo sloužit i pro kola a sdílené

prostředky bezmotorové dopravy. „Právě

možnost dopravit se na zastávku a zpět domů

třeba na půjčeném kole může lidi z okolí

přesvědčit, aby auto nechali doma,“ dodává

Kryl. Pro majitele Lítačky je prvních 15 minut výpůjčky sdíleného kola zdarma.

Jak připomíná nynější opoziční zastupitel a bývalý předseda dopravního výboru

MČ Praha 5 Jan Panenka (ODS), výstavbě

této trati předcházela několikaletá příprava.

Pečlivě připravit bylo nutné nejen plány

výstavby nových kolejí v území, ale i komunikace a přeložky inženýrských sítí. „Dopravní

obslužnost Slivence a Holyně, výstavba P+R

parkoviště pro zhruba 160 automobilů v součinnosti s přípravou výstavby obchodního

4

Výstavba nového úseku trati byla zahájena letos 2.února

centra Kaufland jsou výsledkem skutečně

pečlivého plánování,“ konstatoval Panenka.

Na novém úseku vznikne jeden pár zastávek. Počítá se s jejich kompletní bezbariérovostí a novými přístřešky, které designem

navážou na podobu předchozího úseku.

Dopravní podnik nechá k zastávkám postavit

chodník, který povede k podchodu pod ulicí

K Barrandovu.

Výstavba nového úseku tramvajové trati

byla zahájena 2. února slavnostním poklepem na základní kámen. Poté následovaly

první praktické kroky: zřízení základního

stanoviště stavby, skrývka ornice a zahájení

výkopových prací.

Technický ředitel dopravního podniku

Jan Šurovský, který se zúčastnil slavnostního poklepu na základní kámen, ujistil, že

obyvatelé okolí stavby se nemusejí obávat

dlouhodobých výluk tramvajového provozu

na trati Sídliště Barrandov – Holyně. „Počítat

je nutné pouze s krátkodobým přerušením

během napojování současné tratě a trolejového vedení,“ podotkl Šurovský. n