Pětka
BŘEZEN /2023
ZPRAVODAJSTVÍ
Z HOLYNĚ DO SLIVENCE
Začala výstavba nové trati. Tramvaje
brzy pojedou až do Slivence
Již za půl roku se v případě hladké
výstavby nové trati svezou cestující
tramvají z Holyně do Slivence.
Spojení ocení hlavně obyvatelé
přilehlých domů, ale také zákazníci
plánovaného obchodního centra.
V oblasti vznikne i parkoviště P+R.
K trati z barrandovského sídliště
přibude 600 metrů kolejí.
„Chceme, aby se konečná zastávka tramvaje Slivenec nestala jen osamělou výspou
v polích, ale aby byla i atraktivní,“ komentuje
komplexní projekt výstavby místostarosta
Prahy 5 pro dopravu Milan Kryl (Piráti).
Zároveň upozorňuje, že parkoviště P+R je
nezbytnou podmínkou, aby zůstala průjezdná ulice K Barrandovu. Cílem je, aby co
nejvíce řidičů z okraje Prahy a Středočeského
kraje parkovalo vozidla na tomto parkovišti
s následným přestupem na tramvaj. Parkoviště by však mohlo sloužit i pro kola a sdílené
prostředky bezmotorové dopravy. „Právě
možnost dopravit se na zastávku a zpět domů
třeba na půjčeném kole může lidi z okolí
přesvědčit, aby auto nechali doma,“ dodává
Kryl. Pro majitele Lítačky je prvních 15 minut výpůjčky sdíleného kola zdarma.
Jak připomíná nynější opoziční zastupitel a bývalý předseda dopravního výboru
MČ Praha 5 Jan Panenka (ODS), výstavbě
této trati předcházela několikaletá příprava.
Pečlivě připravit bylo nutné nejen plány
výstavby nových kolejí v území, ale i komunikace a přeložky inženýrských sítí. „Dopravní
obslužnost Slivence a Holyně, výstavba P+R
parkoviště pro zhruba 160 automobilů v součinnosti s přípravou výstavby obchodního
4
Výstavba nového úseku trati byla zahájena letos 2.února
centra Kaufland jsou výsledkem skutečně
pečlivého plánování,“ konstatoval Panenka.
Na novém úseku vznikne jeden pár zastávek. Počítá se s jejich kompletní bezbariérovostí a novými přístřešky, které designem
navážou na podobu předchozího úseku.
Dopravní podnik nechá k zastávkám postavit
chodník, který povede k podchodu pod ulicí
K Barrandovu.
Výstavba nového úseku tramvajové trati
byla zahájena 2. února slavnostním poklepem na základní kámen. Poté následovaly
první praktické kroky: zřízení základního
stanoviště stavby, skrývka ornice a zahájení
výkopových prací.
Technický ředitel dopravního podniku
Jan Šurovský, který se zúčastnil slavnostního poklepu na základní kámen, ujistil, že
obyvatelé okolí stavby se nemusejí obávat
dlouhodobých výluk tramvajového provozu
na trati Sídliště Barrandov – Holyně. „Počítat
je nutné pouze s krátkodobým přerušením
během napojování současné tratě a trolejového vedení,“ podotkl Šurovský. n