Pětka

březen /2019

školství

Mateřská škola Kroupova

Individuální přístup a respekt

Mateřská škola Kroupova

je příspěvkovou organizací

s kapacitou 76 dětí. Děti jsou

zařazeny do tří tříd. Ve třídě

Berušek jsou děti nejmladší, třída

Sluníček je věkově smíšenou

třídou a ve třídě Delfínků jsou

zařazeni předškoláci.

V

mateřské škole pracujeme dle

vlastního školního vzdělá­

vacího programu s názvem

„Hrajeme si celý rok“. Náš školní

vzdělávací program vychází z Rám­

cového vzdělávacího programu pro

předškolní vzdělávání. Filozofií naší

školy je rozvíjet samostatné a zdravě

sebevědomé děti cestou přirozené

výchovy, položit základy celoživotního

vzdělávání všem dětem podle jejich

možností, zájmů a potřeb. Rozvíjet

péči o děti se specifickými vzdělávací­

mi potřebami.

Důraz na přímé zážitky

Ve vzdělávání upřednostňujeme

rozvíjení smyslového vnímání jako

základu veškerého vzdělávání.

Nabízíme dětem bohatý rozsah

činností, respektující biorytmus dětí

předškolního věku a podporující

jejich zdraví. Upřednostňujeme ta­

kové formy a metody práce s dětmi,

které jsou založeny na přímých zá­

žitcích dítěte. Velký důraz je kladen

na individuální přístup k jednotli­

vým dětem. Veškeré snažení všech

zaměstnanců školy směřuje k tomu,

aby dítě v naší škole bylo šťastné

a spokojené. Cílem našeho peda­

gogického působení je vychovávat

„zdravě sebevědomé, samostatné,

spokojené a šťastné dítě“.

Naše mateřská škola se nachá­

zí v krásném prostředí na Dívčích

hradech v blízkosti Prokopské­

ho údolí. Škola má velkou, dobře

vybavenou školní zahradu s novým

barevným mlhovištěm a průlezkami.

Tato lokalita nám umožňuje některé

činnosti provozovat přímo v přírod­

ním prostředí, zvláště při plnění úkolů

enironmentální, estetické a tělesné

výchovy. Třídy a herny jsou vybaveny

různými pracovními koutky, novými

hračkami, vzdělávacími pomůckami

a moderními výukovými pomůckami

– dataprojektory, interaktivní tabule,

které paní učitelky s dětmi využívají

ke své práci.

18

Rozsáhlá a dobře

vybavená zahrada

dětem umožňuje

vykonávat některé

činnosti v přírodě

Ve vzdělávání upřednostňujeme

rozvíjení

smyslového

vnímání

jako

základu

veškerého

vzdělávání.

Spolupráce s rodiči dětí

Při mateřské škole byl založen Spolek

rodičů při MŠ Kroupova. Jeho činnost

slouží k podpoře aktivit školy a užší

spolupráci mezi školou a rodiči dětí.

Přispívá finančně na kulturu a drobné

dárky pro děti, pomáhá při zajiš­

ťování akcí školy. Společně s rodiči

dětí slavíme během školního roku

ve škole různé svátky. Pravidelně

organizujeme na podzim dýňování,

lampionový průvod, v předvánoční

čas společnou dílničku, kde vyrábíme

adventní věnce a zdobíme perníčky.

Vánoční oslavy završíme vánoční

besídkou, společným ochutnáváním

vánočního cukroví, které napekly

maminky a babičky dětí. Rádi si také

všichni zazpíváme vánoční koledy

u nazdobeného stromečku. V únoru

slavíme masopust karnevalem. Na

jaře pořádáme vánoční dílničku, kde

si rodiče a prarodiče s dětmi vyrobí

velikonoční ozdoby. Na závěr školního

roku se loučíme společně s předškolá­

ky, pořádáme zahradní slavnost.

Mateřská škola Kroupova zajišťuje

v odpoledních hodinách zájmovou

činnost v kroužcích, kde děti mají

možnost dále rozvíjet své doved­

nosti a talent. Předškoláci, a dle

zájmu rodičů i děti o rok mladší, se

seznamují hravou formou pomocí

písniček, tanečků a her s anglickým

jazykem. Tuto zájmovou činnost

zajišťují proškolení pedagogové naší

školy. Ve 2. pololetí školního roku

navštěvují předškoláci předplavecký

kurz. V letošním roce navazujeme na

tradici z předchozích let, kdy se starší

děti zúčastní týdenní lyžařské školičky

„Veselé lyžování“.

Zapojení do rozvojových programů

Škola je zapojena do Operačního

programu MŠMT Výzkum, vývoj

a vzdělávání v oblasti personální pod­

pory. Z těchto finančních prostředků

můžeme dětem zajistit asistenta peda­

goga, který spolupracuje s pedagogy

ve třídách. Spolu s učiteli pečuje o děti

méně adaptabilní a děti se specific­

kými vzdělávacími potřebami. Paní

učitelky nejmladších dětí zapojily svoji

třídu do projektu „Celé Česko čte dě­

tem“, kdy dětem z naší mateřské školy

čtou nejen pedagogové a rodiče, ale

v pravidelných intervalech přicházejí

do naší školy prarodiče dětí číst dětem

v dopoledním programu pohádky

a příběhy. n

Mgr. Zuzana Legnerová,

ředitelka školy