Pětka

www.ipetka.cz 

ZŠ A MŠ KOŘENSKÉHO

Ve znamení digitálních technologií

Končící rok byl na ZŠ a MŠ

Kořenského ve znamení

různých evaluačních nástrojů.

Žáci ze

ZŠ Kořenského

mají výborné

výsledky i ve Školní

bowlingové lize

P

rvní z dotazníků pro rodiče vyšel z potřeby školy v návaznosti

na Operační program Praha –

pól růstu. Z tohoto únorového šetření

vyplynula oblíbenost či neoblíbenost

některých předmětů a zároveň pohled

rodičů a dětí na jejich vnitřně chápanou potřebu do dalšího života, změna

využívání žákovské knížky či kladné

hodnocení volitelných předmětů už

pro 5. ročníky. Následoval dotazník

pro rodiče, žáky i učitele od společnosti SCIO. Ten nám dal nahlédnout

na silné a slabé stránky školy. Jako

silné stránky školy vnímají naši

žáci nabídku kroužků, výuku práce

s počítači a sportovní vybavení školy.

Učitelé i rodiče se shodnou na třech ze

čtyř prvních vzdělávacích cílů školy:

naučit se samostatně řešit problémy,

spolupracovat v kolektivu, vycházet

a jednat s lidmi a umět se učit. Doplňují je u rodičů schopnost obhajovat

vlastní názor a vést diskusi a v případě

učitelů dodržovat pravidla. Obě skupiny považují dále za důležité naučit se

samostatně vyhledávat a zpracovávat

informace.

Vysoká informovanost rodičů

Červnová SWOT analýza všech základních škol v Praze 5, uskutečněná

pod záštitou městské části, poukázala

také na silné a slabé stránky. Mezi

silnými stránkami školy výrazně

vystupuje vztah s pedagogy ze strany

rodičů i žáků, informovanost rodičů

i žáků či zapojení technologií ve

výuce. Za slabou stránku školy považují rodiče, učitelé i žáci prostorové

omezení.

Rok 2019 byl pro školu také velmi

úspěšný z hlediska zapojení žáků do

různých soutěží a zároveň i velmi

dobrých výsledků – účast v celostátním finále Školní bowlingové

ligy, v národním kole Technoplanety, probojování se do národního

kola olympiády v anglickém jazyce

a v soutěži Matematický klokan, účast

v celorepublikových kolech ABAKU

a v mezinárodní dámě.

Zapojení do Operačního programu

Praha – pól růstu nepřineslo pouze

analýzu školy, ale také několik setkání

s rodiči na téma kyberbezpečnosti

či možnost inspirace pedagogů na

V květnu se

1. stupeň školy

zúčastnil Dne dětí,

který pořádala

městská část

Praha 5

zahraničních stážích – v Portugalsku,

ve Finsku a ve Španělsku.

Nález Kořenského odkazu

Současný školní rok jsme zahájili

velkým projektem – únikovou hrou

Kořenského odkaz, která si stanovila

za cíl adaptaci žáků druhého stupně

– cíl bezchybně splněn, tajný vzjaz

Kořenského nalezen. Autorským

kolektivem hry byli učitelé převážně

druhého stupně.

Významně nám pomáhá nově

zřízená funkce sociálního pedagoga,

který připravil adaptační kurz pro

žáky 6. ročníků a věnuje se spolu-

práci s rodinami žáků. V následující

části letošního školního roku budeme

kromě tradičních adventních dílen

pro žáky a rodiče a vánočního zpívání

pořádat 27. března 2020 obvodní kolo

počítačové soutěže IT Gram.

Významná akce, která školu a celou městskou část čeká, je konference Máme rádi školu dne 16. března

2020 v ZŠ Kořenského. Jejími hlavními organizátory jsou sami ředitelé

a realizační tým MAP II pod vedením vedoucí odboru školství Prahy 5

Jany Zacharové. Mezi hlavní témata

projektu patří oblasti matematické

a čtenářské gramotnosti a také téma

informatické gramotnosti a výchovy

v digitálním světě.

Návštěvu školy bude možné uskutečnit v době jarního dne otevřených

dveří 19. března. Tento den mohou

zájemci nahlédnout dopoledne do

výuky, odpoledne si lze pohovořit

s vedením školy a prohlédnout si

školu.

Významnou dubnovou akcí je zápis

do 1. tříd, a to ve středu 15. a ve čtvrtek

16. dubna 2020 od 14 do 17 hodin. Náhradní termín zápisu bude 28. dubna

od 14 do 16 hodin.

Akcí, která celý školní rok

uzavře, bude již tradiční květnová

návštěva zahraničních studentů,

představení jednotlivých zemí,

procvičení angličtiny a načerpání

mnoha nových informací v rámci

projektu Edison.

Kolektiv školy

19