Pětka

www.ipetka.cz 

Barrandov, od Balabenky na Lehovec,

od Kotlářky do Řep.

n Utkvěl vám v hlavě nějaký zajímavý zážitek z práce?

Když ještě jezdila linka 7 z Kotlářky na Ústřední dílny DP, tak mi na

zastávce Klamovka směrem na Anděl

chtěl jeden mladík nastoupit do vozu

s nepojízdnou motorkou.

n Jak dobíjíte baterky?

Mám koníčky, které rozhodně nesouvisejí s MHD. Mám rád čisté auto,

zabývám se takzvaným detailingem, to

je můj relax, vypucované auto. Klidně

tím zabiju dva dny. Věnuju se rodině,

chci vidět synátora vyrůstat. Volno

užívám každý druhý víkend.

n Když nejste v práci a potřebujete

se někam dostat, volíte MHD, nebo

vůz?

Záleží na tom, kam a kvůli čemu chci

jet. Na okraj Prahy jedu autem, do

centra sedám do MHD. Když jedu

jako kaštan, jak se říká cestujícím,

nedělá mi to problém. Sednu si nebo

stojím a kochám se okolím. Ale

samozřejmě, že když někdo nejede

podle mého gusta, řeknu si, ježíš, kdo

tam sedí?

n Cesta z konečné na konečnou na

pár spojích trvá i hodinu. Jak se

řidič popasuje s tím, potřebuje-li si

akutně ulevit?

poškozené oblečení ani nechtěla

volat sanitku, doporučil jsem jí, ať se

obrátí na policii. Myslím, že použití

tlačítka nouze nebylo v tomto případě namístě.

n Hlavně v zimě znepříjemňují život

ostatním bezdomovci, kteří se vyhřívají v tramvajích. Jak na ně?

Bezdomovci v zimě, to je katastrofa.

Občas jezdí strážníci v tramvajích, takže tam pak nejsou. Ale co

řidič udělá? Nemůžu ho čapnout

a vyhodit, nevím, jak se bude bránit,

co bych mohl chytit. Od toho mají

být jiní lidé. Využívají hlavně dlouhé

linky, třeba 26 nebo 22. Bezdomovci

už mají svoje tramvaje, a když vidí

někoho cizího, sami ho bez milosti

vyhodí.

n Která místa považujete za nebezpečná pro chodce?

Rozhodně Národní třída, I. P. Pavlova,

Malostranská, Malostranské náměstí

jsou krizová místa, kde bývají dost

mimořádné události. Bohužel dost

často si za to lidé můžou sami. Denně

dokážeme zabránit tisícovkám nehod,

ale v některých případech to prostě

nejde, třeba když někdo vyběhne zpoza jedoucí tramvaje. Jak s tím potom

člověk má žít, že někoho zabil, i když

za to nemohl?

n Co je nejtěžší na práci řidiče

tramvají?

Pořád hlídat lidi, všude. Musíme být

ve stoprocentním střehu. Existují ale

i místa, kde v uvozovkách můžete trochu vypnout, například z Hlubočep na

Co má člověk jiného udělat, když je

to v tak krajní nouzi, než zastavit?

Mně se to stalo, ještě když jsem jezdil

ve Strašnicích na lince 22. Jednou

mě trápily střevní potíže. Přijel jsem

na Bílou horu a okamžitě mazal na

záchod. Jedu zpátky na Hostivař, na

Malostranské cítím divné tlaky. U Národního divadla jsem prostě zastavil,

vypnul tramvaj a mazal do kavárny

Slavia na WC. Oznámit cestujícím příčinu, na to opravdu nebyl čas. Pak mi

volali z dispečinku, kde jsem, nahlásil

jsem situaci. Z Průběžné mě pak jeden

dispečer odvezl autem do vozovny,

druhý odjel na Hostivař s tramvají,

a když se vracel, na Průběžné jsem to

zase vzal. n

Lucie Černá

Hezké prostředí nabízí trasa mezi Ba­

rrandovem a Hlubočepy, odkud vidíte

Prokopské údolí, nebo okolí Švandova

divadla na rozhraní pětky a jedničky.

17