Pětka

www.ipetka.cz 

Politika

Studenti vystřídají zastupitele ve funkcích

Jaké je to, být zastupitelem?

Co tato veřejná funkce

obnáší? Jak prosazovat

a přímo ovlivňovat dění

na městské části?

O

dpovědi na tyto otázky

chce radnice pátého

obvodu studentům

středních škol v Praze 5 přiblížit

formou simulovaného zasedání,

které jim ukáže reálné fungování

zastupitelstva. Počet studentů

zapojených do tohoto projektu

bude korespondovat s reálným

počtem zastupitelů, účastníci se

nejprve naučí pravidla diskuse

podle jednacího řádu, budou

rozděleni do jednotlivých politických bloků a následně začnou

pracovat na svém programu,

který chtějí prosadit. Poté si

studenti ze svých řad zvolí členy

rady a „studentského“ starostu.

Simulovanému zasedání zastupitelstva budou přihlížet také

skuteční zastupitelé a reálným

výstupem simulace budou

schválené nebo zamítnuté návrhy

usnesení k daným tématům.

„Studenti a zastupitelé se mohou

od sebe vzájemně hodně naučit,

ty opravdu povedené návrhy si

mohou skuteční radní ,vzít za

své‘ a začít je sami prosazovat,“

říká předseda školského výboru

Viktor Čahoj (TOP 09).

Simulované zasedání zastupitelstva pro studenty se podle něj

právě připravuje a uskuteční se

začátkem září. n red

Iniciátorem projektu je zastupitel Prahy 5 Viktor Čahoj

ZŠ a MŠ Chaplinovo náměstí

Školní akademie ve jménu

výročí vzniku republiky

Akademie se konala na prostranství před budovou školy

Základní škola a Mateřská

škola Barrandov na Chaplinově

náměstí uspořádala Školní akademii pod názvem „100 let naší

republiky“ aneb „Co v učebnicích nebylo“, kterou připravili žáci a učitelé školy. Akce

probíhala na prostranství a na

schodišti před hlavní budovou

školy, před stovkami diváků.

Pořadatelé poděkovali městské

části Praha 5 za poskytnutý

grant na uskutečnění celé akce

a v úvodu přivítali přítomného

zástupce starosty Prahy 5 Víta

Šolleho (KDU-ČSL). n red

Dotace EU

Místní akční plán rozvoje

vzdělávání končí

J

iž druhým rokem pokračuje

projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro MČ Praha

5, který je financován z Operačního programu Výzkum, vývoj

a vzdělávání. Za tuto dobu došlo

k naplnění hlavního cíle projektu,

kterým je nastavení systémových

a efektivních procesů spolupráce

základních a mateřských škol

a dalších školských zařízení, jejich

zřizovatelů a dalších aktérů ve

vzdělávání v Praze 5. Výstupem

projektu je kromě dobře fungujícího partnerství i dokument Místní

akční plán rozvoje vzdělávání pro

MČ Praha 5, který byl nyní schválen Řídícím výborem MAP. Projekt

skončil v půlce června a poté bude

řídícímu orgánu předložena závěrečná zpráva o jeho realizaci. n rad

19