Pětka
www.ipetka.cz
Politika
Studenti vystřídají zastupitele ve funkcích
Jaké je to, být zastupitelem?
Co tato veřejná funkce
obnáší? Jak prosazovat
a přímo ovlivňovat dění
na městské části?
O
dpovědi na tyto otázky
chce radnice pátého
obvodu studentům
středních škol v Praze 5 přiblížit
formou simulovaného zasedání,
které jim ukáže reálné fungování
zastupitelstva. Počet studentů
zapojených do tohoto projektu
bude korespondovat s reálným
počtem zastupitelů, účastníci se
nejprve naučí pravidla diskuse
podle jednacího řádu, budou
rozděleni do jednotlivých politických bloků a následně začnou
pracovat na svém programu,
který chtějí prosadit. Poté si
studenti ze svých řad zvolí členy
rady a „studentského“ starostu.
Simulovanému zasedání zastupitelstva budou přihlížet také
skuteční zastupitelé a reálným
výstupem simulace budou
schválené nebo zamítnuté návrhy
usnesení k daným tématům.
„Studenti a zastupitelé se mohou
od sebe vzájemně hodně naučit,
ty opravdu povedené návrhy si
mohou skuteční radní ,vzít za
své‘ a začít je sami prosazovat,“
říká předseda školského výboru
Viktor Čahoj (TOP 09).
Simulované zasedání zastupitelstva pro studenty se podle něj
právě připravuje a uskuteční se
začátkem září. n red
Iniciátorem projektu je zastupitel Prahy 5 Viktor Čahoj
ZŠ a MŠ Chaplinovo náměstí
Školní akademie ve jménu
výročí vzniku republiky
Akademie se konala na prostranství před budovou školy
Základní škola a Mateřská
škola Barrandov na Chaplinově
náměstí uspořádala Školní akademii pod názvem „100 let naší
republiky“ aneb „Co v učebnicích nebylo“, kterou připravili žáci a učitelé školy. Akce
probíhala na prostranství a na
schodišti před hlavní budovou
školy, před stovkami diváků.
Pořadatelé poděkovali městské
části Praha 5 za poskytnutý
grant na uskutečnění celé akce
a v úvodu přivítali přítomného
zástupce starosty Prahy 5 Víta
Šolleho (KDU-ČSL). n red
Dotace EU
Místní akční plán rozvoje
vzdělávání končí
J
iž druhým rokem pokračuje
projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro MČ Praha
5, který je financován z Operačního programu Výzkum, vývoj
a vzdělávání. Za tuto dobu došlo
k naplnění hlavního cíle projektu,
kterým je nastavení systémových
a efektivních procesů spolupráce
základních a mateřských škol
a dalších školských zařízení, jejich
zřizovatelů a dalších aktérů ve
vzdělávání v Praze 5. Výstupem
projektu je kromě dobře fungujícího partnerství i dokument Místní
akční plán rozvoje vzdělávání pro
MČ Praha 5, který byl nyní schválen Řídícím výborem MAP. Projekt
skončil v půlce června a poté bude
řídícímu orgánu předložena závěrečná zpráva o jeho realizaci. n rad
19