Pětka
www.praha5.cz
VOX POPULI
Vážení čtenáři, přinášíme výběr
z vašich dotazů, které píšete prostřednictvím
www.praha5.cz, FB a Instagramu.
Dobrý den,
zací náměstí. V současné době jsou dodávky
dlažby již zajištěny a nemělo by dojít k dalšímu zpoždění. Původní termín dokončení díla do 30. 9. 2022 podle smluvních
podmínek bude dodržen. Za komplikace
spojené s realizací stavby se omlouváme, ale
pevně věříme, že výsledná revitalizace bude
příznivě přijata a náměstí bude konečně
místem, kde se bude místním obyvatelům
příjemně žít a relaxovat. n
mohu s motocyklem zdarma zaparkovat
v modré zóně nebo ve všech ostatních
zónách na parkovacích automatech?
Parkování motocyklů se v Praze nezpoplatňuje?
DM
Dobrý den,
v současné době platí, že mopedy, jednostopé motocykly, motokola parkují v celé
zóně placeného stání zdarma bez nutnosti
registrace. Tato informace je uvedena také
na www.parkujvklidu.cz. n
Dobrý den,
Dobrý den, paní starostko,
ráda bych se zeptala na možnosti a podmínky parkování na Praze 5. Bydlím
na Praze 5 – Lochkov, pracuji na Praze
5 – Smíchov. Vzhledem k tomu, že do
Lochkova zajíždí pouze jeden autobus
a v méně exponovaných časech pouze
2x za hodinu, nechávala jsem si vůz na
parkovištích na Barrandově. Ze zkušenosti vím, že obyvatelé Barrandova přes
den odjíždí za prací mimo oblast svého
bydliště a volných parkovacích míst je
k dispozici víc než dost. Já naopak potřebuji parkovat pouze přes den, abych se
mohla dostat operativně do práce a zpět
domů, s případnou možností odvozu nákupu (na Lochkově není moc možností, kde
nakoupit). Do doby vymezení parkovacích
zón si myslím, že vše fungovalo v pořádku,
nesetkala jsem se s jedinou stížností, že
bych stála někomu na místě, vadila při
parkování před domem nebo bych komukoliv a jakkoliv překážela. Po vyznačení
parkovacích zón jsem si chtěla koupit
parkovací oprávnění pro možnost parkování na fialových parkovacích zónách, ale
jaké bylo moje překvapení, když mi paní
za přepážkou sdělila, že pro tyto účely
nejsem považována za obyvatele Prahy 5.
Existuje nějaká možnost, jak získat fialové
parkovací oprávnění, klidně jen na denní
parkování přes pracovní směnu? Případně
jakou jinou radu pro nás jakožto obyvatele
Prahy 5 budete mít? Děkuji za Váš čas i za
pomoc, kterou pro nás jistě najdete. LV
Dobrý den,
výdej parkovacích oprávnění probíhá
v kontextu metodiky, kterou vydal zřizovatel zón placeného stání, tedy Magistrát
hlavního města Prahy. Městské části
nemohou svévolně vydávat parkovací
oprávnění bez nároku. Jako vodítko pro
výdej parkovacích oprávnění slouží právě
Metodika výdeje parkovacích oprávnění
Řada dotazů od obyvatel míří na fungování
a využívání zón placeného stání.
Jejich zřizovatelem je hlavní město
vydaná hlavním městem Prahou, která je
dostupná na www.parkujvklidu.cz.
Nárok na vydání parkovacího oprávnění
mají pouze obyvatelé městské části, nikoliv
obyvatelé městského obvodu, toto se bohužel
někdy zaměňuje. Obyvatelé městského
obvodu mají své radnice (Radotín, Zličín,
Zbraslav, Stodůlky apod). Podle informace
z Magistrátu hl. města Prahy by do budoucna
měla vzniknout v blízkosti další výraznější
parkovací kapacita, parkoviště P+R. n
Vážená paní starostko,
oceňuji, že chcete z Chaplinova náměstí
udělat park. Co mi však přijde divné, je,
že jako jedna z prvních věcí byl odstraněn hladký asfaltový povrch z chodníků
přiléhajících k lávce od prodejny Billa
a chodníků od přechodu pro chodce.
Místo hladkého asfaltu je tam nyní vlnitý
betonový povrch se štěrkem, kameny
a prachem, po kterém to senioři mají
docela těžké. Bylo opravdu potřeba
odstranit asfalt z těchto chodníků jako
první? A máte v plánu ho tam vrátit? MV
Dobrý den,
děkuji Vám za dotaz k Chaplinovu náměstí.
Veškeré práce, které se provádí, vycházejí
z připraveného harmonogramu prací od
projektanta, který je autorizovanou osobou
v oboru a sestavuje harmonogram v logické
návaznosti na uskutečněné činnosti. Zhotovitel v současnosti pokládá novou vsakovací
dlažbu, jejíž dodávka však měla z důvodu
zavinění ze strany distributora cca měsíc
zpoždění. Tím došlo i ke zpoždění postupu
prací, a tak se mohlo na první pohled zdát,
že se na stavbě nic moc neděje. Byly však
prováděny další práce související s revitali-
mohu se prosím zeptat, kdo je odpovědný
za schvalování uzavírek v Košířích? Jsou
nyní rozkopané, odjezdové ulice jsou uzavřené a dopravní situace je podle mého
názoru neúnosná. A v rámci oprav se nic
neděje. Již cca měsíc je rozkopána ulice
Nepomucká u školy, která je důležitým
odjezdovým bodem pro dopravu z celých
Košíř tímto směrem. Výkop je celou dobu
bez jakékoliv pracovní činnosti. Dále jste
nechali uzavřít ulici Nad Turbovou, která
je druhou cestou směrem dolů z Košíř,
nikde není uvedeno, jak dlouho uzavírka
potrvá apod. Mohl bych poprosit o plánování oprav, a hlavně délky jejich realizace
s ohledem na fungování celku městské
části tak, aby to co nejméně omezovalo
fungování lokality?
PK
Dobrý den,
dopravní situace v této oblasti je ve špičkových hodinách opravdu více zatížena.
Důvodem je skutečnost, že bez ohledu
na výkonnost komunikační sítě dochází
i nadále k zahušťování území obytnou
zástavbou. To je trend, který hlavní město
Praha i nadále sleduje. Kvalitu dopravní
obsluhy území posiluje městskou hromadnou dopravou ve snaze snížit zatížení
komunikační sítě individuální dopravou.
To se ale hlavnímu městu, podle mého
mínění, moc nedaří. Je to patrné i z podobných připomínek od obyvatel.
Velmi špatný stav vodovodních řadů
v ulici Nad Turbovou a části bezejmenné
komunikace spojující ulici Nad Turbovou
a Pod Šmukýřkou si vyžádal ze strany jejich správce nezbytnou opravu. S ohledem
na rozsah stavebních prací a bezpečnost
provozu nebylo možné opravu provést za
provozu a bylo tedy nutné na dobu nezbytnou komunikaci uzavřít.
V ulici Nepomucká vznikla havárie na
podzemním vedení plynu. Poté bylo nutné
narušenou komunikaci opravit. Odbor dopravy MČ Praha 5 se průběžně snaží o koordinaci uzavírek. Nicméně při jejich časovém
a věcném povolování nejsme samozřejmě
schopni předvídat vznik havárií. n
Renáta Zajíčková, starostka MČ Praha 5
29