Noviny Pětka
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Noviny Pětka 07/2022, Strana 5
Noviny Pětka 07/2022, Strana 6
ZPRAVODAJSTVÍ
PARK MOTOLKA
Nový park Motolka dá víc přírody iodpočinku
O
živené břehy Motolského
potoka, kavárna, hřiště
apříroda. To vše najdou
Pražané na přírodním území
vokolí Motolských rybníků,
mezi ulicemi Zahradníčkovou,
Plzeňskou aKukulovou, které se
má proměnit vpřírodní park.
Jmenovat se bude Motolka.
Cílem obnovy je větší prostup-
nost této lokality, obytnost aře-
šení dešťové vody. Vznik parku
odsouhlasila Rada HMP iRada
městské části Praha 5.
Celá koncepce je zastřešená
myšlenkou ochrany stávajících
přírodních hodnot, především
rybníků, Motolského potoka
astromových porostů,“ vysvětlu-
je radní Zdeněk Doležal (ODS).
Revitalizací by chtěla městská
část vobčanech vzbudit silnější
vazby ktomuto místu. Ty budou
připomínat například zájezdní
hostinec Poštovka, rozšířená
alej vulici Zahradníčkové nebo
oživené břehy potoka, který je na
většině svého území zatím skrytý
anepřístupný.
Vparku bude zachován
systém pěších cest. Hlavní trasy
budou upravené kvůli celoroční
přístupnosti amenší trasy budou
ponechány jako přírodní. Park
bude mít nově rekonstruovaný
střed smožností umístění kavár-
ny, dlouho poptávanou dráhou
pro odrážedla amalým hřištěm,
které může využívat zázemí ka-
várny,“ doplňuje jedna zhlavních
architektek Zuzana Štemberová
zarchitektonického krajinářské-
ho studia Terra Florida.
Západní vstup do parku,
který knávštěvám nyní láká
asi nejméně, se má odclonit od
provozu na křižovatce drob-
ným objektem svyhlídkovou
kavárnou. Ta bude dostup
ipři příjezdu městské hromadné
dopravy. Východní vstup bude
podle architektů naopak díky
místnímu altánu, kdy bude
využita velká louka, sloužit jako
zázemí pro sousedské akce.
Park Motolka vznikal ojedině-
lým, participativním způsobem
plánování, kterého se vrámci
pracovních workshopů zúčastni-
ly všechny dotčené strany. Výji-
mečný bude itím, že bude umět
hospodařit sdešťovou vodou
ahlavně regulovat její množství
vpřípadě povodní. n
Okolí Motolských rybníků i zdejšího potoka se změní vpřírodní park
spolními cestami, kavárnou i hřištěm
HLUK ZLETADEL
Praha 5 přitlačí na
výstavbu paralelní
dráhy na letišti
Městská část Praha 5 výrazně vstoupí do prosazování
co nejrychlejšího vybudování paralelní dráhy
na Letišti Václava Havla vRuzyni.
S
vedením letiště nyní dokon-
čuje přípravu memoranda,
ve kterém budou obě strany
deklarovat zájem postupovat
vtéto věci společně. Výstavba
paralelní dráhy má, mimo jiné,
ochránit před hlukem vzléta-
jících apřistávajících letadel
obyvatele nejen podstatné části
Prahy 5, ale také dalších čás
metropole.
„Je to problém, který nás
na Praze 5 už delší dobu trápí.
Ten hluk je vněkterých částech
městské části, jako jsou napří-
klad Barrandov, Staré Butovice
či Jinonice, opravdu výrazný,“
uvedl radní Prahy 5 David Dušek
(STAN). „Je to pro spokojený
život obyvatel opravdu nepříjem-
né. Nemálo znich se na mě obra-
cí sžádostí opomoc ařešení.
Proto jsme se rozhodli do toho
výrazně vstoupit,“ řekla starost-
ka Renáta Zajíčková (ODS).
Sradním Davidem Duškem
si to prožili na vlastní kůži na
sklonku června, když se zúčast-
nili sokolského sletu vZákladní
škole Barrandov při příležitosti
vzpomínky na výraznou osob-
nost Prahy 5 Ludvíka Očenáška.
„Rámus zletících letadel byl tak
velký, že zcela přehlušil například
iozvučení této akce,“ dodala
starostka.
Výstavba paralelní dráhy na
letišti má nejen zlepšit životní
prostředí pro obyvatele Prahy, ale
také umožnit další rozvoj letecké
dopravy zvýšením dráhové ka-
pacity letiště. To odbavuje cca 93
procent všech cestujících vČeské
republice.
„Počátkem roku 2006 byl
otevřen nový Terminál 2, který
dostatečně navýšil takzvanou
terminálovou kapacitu pro
odbavení cestujících vdlouhodo-
bém horizontu. Naopak dráhový
systém letiště se navzdory rych-
lému růstu objemu cestujících
aprovozu od 60. let nezměnil.
Vobdobí provozních špiček tak
už nepostačuje abez dalšího
rozšíření bude hlavní překáž-
kou očekávanému růstu civilní
letecké dopravy,“ píše ve svém
vyjádření vedení letiště na jeho
webových stránkách.
Vroce 2011 získal provozo-
vatel Letiště Václava Havla Praha
kladný posudek od Ministerstva
životního prostředí ČR ke studii
dopadu na životní prostředí EIA.
Vsoučasnosti probíhá výběro
řízení na zpracovatele dokumen-
tace pro územní řízení anásled-
né stavební povolení. n
Letecká doprava přináší bohužel velkou hlukovou zátěž pro obyvatele Pětky
Foto: Letiště Václava Havla
6
Pětka ČERVENEC /2022
i
Více informací na:
www.prg.aero/paralelni-draha
Noviny Pětka 07/2022, Strana 7

Obsah

Noviny Pětka 07/2022, Strana 1
Noviny Pětka 07/2022, Strana 2
Noviny Pětka 07/2022, Strana 3
Noviny Pětka 07/2022, Strana 4
Noviny Pětka 07/2022, Strana 5
Noviny Pětka 07/2022, Strana 6
Noviny Pětka 07/2022, Strana 7
Noviny Pětka 07/2022, Strana 8
Noviny Pětka 07/2022, Strana 9
Noviny Pětka 07/2022, Strana 10
Noviny Pětka 07/2022, Strana 11
Noviny Pětka 07/2022, Strana 12
Noviny Pětka 07/2022, Strana 13
Noviny Pětka 07/2022, Strana 14
Noviny Pětka 07/2022, Strana 15
Noviny Pětka 07/2022, Strana 16
Noviny Pětka 07/2022, Strana 17
Noviny Pětka 07/2022, Strana 18
Noviny Pětka 07/2022, Strana 19
Noviny Pětka 07/2022, Strana 20
Noviny Pětka 07/2022, Strana 21
Noviny Pětka 07/2022, Strana 22
Noviny Pětka 07/2022, Strana 23
Noviny Pětka 07/2022, Strana 24
Noviny Pětka 07/2022, Strana 25
Noviny Pětka 07/2022, Strana 26
Noviny Pětka 07/2022, Strana 27
Noviny Pětka 07/2022, Strana 28
Noviny Pětka 07/2022, Strana 29
Noviny Pětka 07/2022, Strana 30
Noviny Pětka 07/2022, Strana 31
Noviny Pětka 07/2022, Strana 32
Noviny Pětka 07/2022, Strana 1

Strana 1

Noviny Pětka 07/2022, Strana 2

Strana 2

Noviny Pětka 07/2022, Strana 3

Strana 3

Noviny Pětka 07/2022, Strana 4

Strana 4

Noviny Pětka 07/2022, Strana 5

Strana 5

Noviny Pětka 07/2022, Strana 6

Strana 6

Noviny Pětka 07/2022, Strana 7

Strana 7

Noviny Pětka 07/2022, Strana 8

Strana 8

Noviny Pětka 07/2022, Strana 9

Strana 9

Noviny Pětka 07/2022, Strana 10

Strana 10

Noviny Pětka 07/2022, Strana 11

Strana 11

Noviny Pětka 07/2022, Strana 12

Strana 12

Noviny Pětka 07/2022, Strana 13

Strana 13

Noviny Pětka 07/2022, Strana 14

Strana 14

Noviny Pětka 07/2022, Strana 15

Strana 15

Noviny Pětka 07/2022, Strana 16

Strana 16

Noviny Pětka 07/2022, Strana 17

Strana 17

Noviny Pětka 07/2022, Strana 18

Strana 18

Noviny Pětka 07/2022, Strana 19

Strana 19

Noviny Pětka 07/2022, Strana 20

Strana 20

Noviny Pětka 07/2022, Strana 21

Strana 21

Noviny Pětka 07/2022, Strana 22

Strana 22

Noviny Pětka 07/2022, Strana 23

Strana 23

Noviny Pětka 07/2022, Strana 24

Strana 24

Noviny Pětka 07/2022, Strana 25

Strana 25

Noviny Pětka 07/2022, Strana 26

Strana 26

Noviny Pětka 07/2022, Strana 27

Strana 27

Noviny Pětka 07/2022, Strana 28

Strana 28

Noviny Pětka 07/2022, Strana 29

Strana 29

Noviny Pětka 07/2022, Strana 30

Strana 30

Noviny Pětka 07/2022, Strana 31

Strana 31

Noviny Pětka 07/2022, Strana 32

Strana 32

6

Rendering Strana 7 (230813): (0/1) (61 ms)

Rendering Strana 6 (230812): (0/1) (65 ms)

Rendering Strana 5 (230811): (0/1) (65 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (803 ms)

Rendering Strana 9 (230815): (0/1) (801 ms)

Rendering Strana 8 (230814): (0/1) (802 ms)

Rendering Strana 7 (230813): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 6 (230812): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 5 (230811): (1/1) (0 ms)

Rendering Strana 4 (230810): (0/1) (821 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Noviny Pětka: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r28/appLogo-34.png

 r28/pubLogoa-42.png

 i5728/vth288896-1.jpg

 i5728/vth288897-1.jpg

 i5728/vth288898-1.jpg

 i5728/vth288899-1.jpg

 i5728/bg230812.svg

 i5728/bg230813.svg[p3]

 i5728/vth288900-1.jpg (3x)

 i5728/vth288902-1.jpg (3x)

 i5728/vth288893-1.jpg (2x)

 i5728/vth288894-1.jpg (2x)

 i5728/vth288895-1.jpg (2x)

 i5728/vth288903-1.jpg (2x)

 i5728/vth288904-1.jpg (2x)

 i5728/vth288905-1.jpg[p1]

 i5728/vth288906-1.jpg[p1]

 i5728/vth288907-1.jpg[p1]

 i5728/vth288908-1.jpg[p1]

 i5728/vth288909-1.jpg[p1]

 i5728/vth288910-1.jpg[p1]

 i5728/vth288911-1.jpg[p1]

 i5728/vth288912-1.jpg[p1]

 i5728/vth288913-1.jpg[p1]

 i5728/vth288914-1.jpg[p1]

 i5728/vth288915-1.jpg[p1]

 i5728/vth288916-1.jpg[p1]

 i5728/vth288917-1.jpg[p1]

 i5728/vth288918-1.jpg[p1]

 i5728/vth288919-1.jpg[p1]

 i5728/vth288920-1.jpg[p1]

 i5728/vth288921-1.jpg[p1]

 i5728/vth288922-1.jpg[p1]

 i5728/vth288923-1.jpg[p1]

 i5728/vth288924-1.jpg[p1]

 i5728/vth288925-1.jpg[p1]