Pětka

PROSINEC /2020 I LEDEN /2021

TÉMA

směřující ke zkvalitňování správy věcí

veřejných, plánování a zapojování

veřejnosti s cílem zkvalitnění života

místních obyvatel.

Kapitola „podpora podnikání“ mapuje největší subjekty na území MČ

i menší podnikatelské subjekty, pro

které je mj. určená i městskou částí

vyhlašovaná soutěž „Podnikatel roku“.

Územní rozvoj, životní

prostředí, veřejný

prostor a doprava

Městská část se neustále rozvíjí a developerská výstavba je plánována i do

budoucna. Bytová výstavba však musí

být doprovázena kvalitní dopravní

infrastrukturou, veřejnou vybaveností a zelení. A to je cíl naší odborné

pracovní skupiny. Nastavit podmínky rozvoje tak, aby se Praha 5 stala

kvalitním místem pro život. A k tomu

je nutné znát potřeby jednotlivých

lokalit. Pro Motolské údolí a rozvojovou část Barrandova byly zpracovány

kvalitní studie. Nyní vznikají dva

komplexní materiály – Strukturální

plán a Generel dopravy, které nám

řeknou, na co se zaměřit.

Již dnes, na základě zpracované

analytické části, SWOT analýzy a výsledků dotazníkového šetření, známe

silné a slabé stránky páté městské

části. Víme, že je třeba se zaměřit na

navyšování parkovacích míst, zajištění

dostatečných kapacit našich základních a mateřských škol, rozšiřování

služeb i volnočasových aktivit. Ve

vztahu k městu a městským organizacím pak musíme nadále usilovat

o vybudování dopravní infrastruktury,

ale i o opravy silnic a chodníků. Nedílnou součástí života v Praze 5 je i velké

množství parků a zeleně, kde je stále

co zlepšovat, zejména dostupnost,

využitelnost pro sport i rekreaci.

Financování projektů,

finance, investice

a správa majetku

Díky aktivnímu zapojení občanů,

kteří vyplnili dotazník a poslali nám

konkrétní podněty ze svého okolí,

můžeme cíleně reagovat na skutečné

potřeby Prahy 5. Právě dokončená

analytická část shrnuje aktuální stav

financí, investic a majetku v Praze 5.

Z analýzy nám vyplynulo, že

pátá městská část disponuje rozsáhlým souborem majetku, detailněji

14

Jednou z výzev

pro budoucnost je

proměna západní

části Motolského

údolí z periferie na

místo s důsledným

důrazem na hodnoty

v území

byly zdokumentovány například

nebytové prostory k pronájmu,

pozemky a skladba bytového fondu.

Jednou z definovaných příležitostí

je například rozvoj bytové a nebytové výstavby, a zajištění tak dalších

výnosů z pronájmů. V části věnované financím je popsána příjmová

i výdajová stránka rozpočtu v porovnání s minulými roky. Dále jsou

popsány finanční rezervy soustředěné

v peněžních fondech. To je příležitost, která umožňuje zahájit přípravu

strategických investičních projektů,

které mohou významně ovlivnit další

rozvoj Prahy 5.

Dalším krokem v přípravě strategického dokumentu bude návrhová

část. Jak z názvu vyplývá, zde se již

budou navrhovat konkrétní aktivity

a projekty, které vychází ze skutečných

potřeb Prahy 5. Je důležité, aby na

sebe navazovaly, doplňovaly se a měly

společný cíl: zvýšit kvalitu života nás

všech, kteří v Praze 5 žijeme.

Moderní, přátelská,

digitální radnice

Analytická část odborné skupiny se

zaměřila především na klíčové ukazatele pro rozvoj digitalizace a modernizace radnice s lidským přístupem

k jejím hlavním cílům. Připravili jsme

proto dostatek současných dostupných údajů a informací v tematických

oblastech (modernizace, přívětivost,

digitalizace), které budou sloužit jako

podklad pro návrhovou část Strategie. V průběhu přípravy analýzy byla

důležitá především komunikace mezi

jednotlivými členy, které tvořili odborní zaměstnanci radnice, politická

reprezentace a věcně příslušní externí

experti. Hlavním účelem spolupráce

jednotlivých členů bylo získat podněty

a informace od různých aktérů, kteří

se rozvojem úřadů zabývají, případně

mají odbornou a praktickou zkušenost

v této oblasti.

Analytická část byla členy definována a zaměřila se především

na oblasti: přívětivý úřad, digitálně

přívětivý úřad, kompetentní pracovníci úřadu, řízení kvality a řízení rizik

a změn.

V rámci přívětivosti úřadu jsme

uvažovali především o jeho dostupnosti občanům, otevřenosti a komunikaci směrem k občanům a s občany i v digitální podobě. V oblasti

kvalifikovaných a kompetentních

pracovníků úřadu jsme hodnotili

přístup radnice od počátku – ve výběrových řízeních a během adaptace

zaměstnanců a péče o ně. Pracovali

jsme s důrazem na jejich vzdělávání,

motivační platové podmínky a způsob

hodnocení a odměňování.

V oblasti řízení kvality, rizik

a změn v analytické části jsme vyhodnocovali analytický proces pro řízení

kvality a stanovení rizik a následně

jsme se zaměřili také na proces zavádění systémů a metodik plynoucích

ze souvisejících norem, které jsou pro

správný chod úřadu a jeho fungování

nejdůležitější. n red