Pětka

www.ipetka.cz 

KORONAVIRUS

Radnice přispěla na distanční výuku

Školní život se pomalu vrací do

normálu. Pátá městská část školám

v souvislosti s koronavirem přispěla

skoro devíti miliony korun.

D

esítky žáků v souvislosti s distanční

výukou musely řešit problém s vhodnou technikou. Radnice Prahy 5

školám na nákup notebooků poskytla přes

čtyři miliony korun, aby děti tímto hendikepem netrpěly. Přes čtyři a půl milionu korun

pak šlo na nákup dezinfekčních a hygienických prostředků.

Pro připomenutí. Základní školy se uzavřely 11. března. Po letních prázdninách byla

zahájena klasická výuka a běžný provoz ve

školách, ale jen na velmi krátkou dobu. Vládní opatření školy zasáhla a dočasně některé

paralyzovala, s vývojem situace museli však

ředitelé promptně reagovat na změny a zajistit vše potřebné. Výuka on-line byla najednou

základní formou a způsobem učení, stala

Radnice pomohla žákům, kteří pro distanční výuku

neměli vhodnou techniku

se zátěží pro všechny zúčastněné. Problémem byla nedostatečná školní vybavenost,

nízká digitální gramotnost a různá prostředí

a možnosti v rodinách a v domácnostech.

Ředitelé škol museli řešit i další problémy.

Například nastavení fungující komunikace

a koordinace mezi všemi zúčastněnými skupinami, aktualizace informací pro pedagogy

a pro rodiče na webu školy, hledání možností

distanční výuky, hledání způsobů hodnocení

a klasifikace žáků, posilování technických

možností a vybavenosti škol, bylo nastaveno

sdílení zkušeností mezi řediteli či motivace

pedagogů a podpora jejich digitální gramotnosti.

Komunikace s vedením škol probíhá

plynule, ředitelé posílali raporty a zprávy,

řešily se jednotlivé případy dotazů spojených

s platbami školného, se zajištěním čerpání

ošetřovného, stravováním či provozní dobou

družin. Sbíraly se informace o aktuální podzimní situaci (počet osob v karanténě, počet

onemocnění, omezení provozu, uzavření

škol). Tyto informace se pravidelně předávaly

magistrátu.

Akce, které byly připravovány pro školy

a pro ředitele, musely být zrušeny nebo odsunuty. Jednalo se třeba o Slavnosti škol Prahy 5,

výjezdní setkání ředitelů škol, konferenci

Máme rádi školu, která byla připravována

v rámci projektu MAP, a tak dále. n red

21