Pětka
www.ipetka.cz
UMĚNÍ
Soutěž Múzy na dálku podpoří
tvořivost a uvolní emoce dětí
Městská část Praha 5 vyhlásila
soutěžní uměleckou přehlídku
pro děti předškolního věku
a žáky základních škol do
16 let. Myšlenka tohoto projektu
vznikla v rámci pracovní skupiny
projektu MAP II, v níž se schází
několik ředitelů a učitelů
základních škol se zástupci obce.
S
outěžní přehlídka Múzy na dálku
má za cíl podpořit tvořivost, která
uvolní emoce, umožnit sebevyjádření dětí a školní mládeže v době karanténních opatření. Přehlídka má tři umělecké
kategorie – hudební, výtvarnou a literární. Díla účastníků budou posuzována ve
třech oddělených věkových kategoriích,
a to podle dosaženého věku v roce 2021:
předškoláci a nejmladší školáci – ti, kdo
dosáhnou nejvýše 7. narozenin v celém
roce 2021, mladší školáci – ti, kteří
dosáhnou 11. narozenin v roce 2021,
a starší školáci – do 16. narozenin v roce
2021 včetně dalších žáků, kteří letos ještě
navštěvují základní školu.
Své příspěvky a zároveň také
souhlasy s publikací mohou děti a žáci
posílat na adresu nadalku@praha5.
cz a na webových stránkách muzynadalku.praha5.cz se dozvědí více
o soutěžních podmínkách a formátech
příspěvků. Informace zájemci najdou
i na facebook.com/muzy.nadalku.
„Současná doba je složitá pro
všechny, pro děti a mladé lidi o to více,
že je jim znemožněno se plně rozvíjet
a vzdělávat. Proto vítám iniciativu Múzy
na dálku, která podporuje kreativitu
a přirozenou hravost dětí. Jako pedagog
jsem přesvědčena, že i přes nepříznivou
situaci je nezbytné vytvářet příležitosti
pro rozvoj našich dětí, podporovat jejich
zvídavost a fantazii a nerezignovat na
aktivity s tím spojené,“ uvedla starostka
Renáta Zajíčková (ODS).
Jedna z patronek projektu, ředitelka ZŠ Grafická Radmila Jedličková,
popisuje motivaci k vyhlášení soutěže:
„Je tu doba, kdy každý z nás musí
trávit sám více času, než byl zvyklý.
Děti možná myslí na své kamarády,
na společné hry, zpěv, učení ve škole.
Chceme je povzbudit v tvořivosti
a sdílení, aby nezůstaly samy se svými
Jedno z děl žáků pedagožky Magdalény
Janitorové
Soutěž má přispět
ke zmírnění
složitostí současné
doby
radostmi ani starostmi. Věříme, že
mnohým z nich může náš projekt
pomoci nebýt na své emoce sám.“
O své dlouholeté zkušenosti s pořádáním podobných soutěží mezi mládeží se podělila Hudební mládež ČR
(hudebnimladez.cz), která v letošním
roce slaví 50 let své existence. Jedním
z patronů našeho projektu se stal její
dlouholetý předseda Pavel Smrkovský.
„Hudební mládež je sdružení mladých
lidí se zájmem o umění, zejména
o hudbu. Cílem našeho sdružení je jednak seznamovat účastníky našich akcí
s uměním z pohledu diváka a rovněž
ho i aktivně vytvářet. Na platformě
kulturního nadšenectví nabízíme
komukoli šanci stát se skladatelem,
režisérem, tanečníkem, dramatikem,
spisovatelem a lecčím dalším v kolektivu stejně zapálených přátel. Múzám na
dálku můžeme přispět inspirací i metodickou pomocí, zkušenosti čerpáme ze
své soutěže Face2Art.“
Chceme děti povzbudit v tvořivosti
a sdílení, aby nezůstaly samy se svými
radostmi ani starostmi.
Jak bude soutěžní přehlídka probíhat? Účastníci vytvoří svá díla a pošlou je
(nejvýše jedno dílo v každé kategorii) na
výše uvedenou adresu včetně souhlasu
s publikací. Díla budou postupně zveřejňována na stránkách projektu a mohou
se k nim svým hlasem vyjádřit i diváci.
Systém hlasování diváků je popsán na
webu soutěže. Po skončení lhůty pro přijetí díla do soutěže – tedy po 30. dubnu
– si je prohlédnou porotci jednotlivých
kategorií, sejdou se k diskusi a určí pořadí. Slavnostní vyhlášení výsledků a ocenění autorů se uskuteční během května.
V současné době ještě nedokážeme říci,
jakou formou se vyhlášení výsledků
uskuteční, nicméně účastníci budou včas
vyrozuměni. Výsledky soutěže budou
vyhlášeny v květnu a nejzajímavější díla
v každé kategorii ocení odborná porota.
Více o soutěži a možnostech diváckého
hlasování se dočtete na muzynadalku.
praha5.cz. n
Za tým projektu MAP II – Múzy na dálku
Libuše Daňhelková
Tato aktivita je realizována
v rámci projektu
Místní akční plán rozvoje
vzdělávání II pro MČ
Praha 5, reg. č. CZ.02.3.68/
0.0/0.0/17_047/0010677,
a je spolufinancována
z Operačního programu
Výzkum, vývoj a vzdělávání.
19