Pětka

ŘÍJEN /2021

ŠKOLSTVÍ

VÝJEZDNÍ ZASEDÁNÍ

Ředitelé škol řešili aktuální otázky

Díky projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II pro

MČ Praha 5, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0010677 (MAP II),

se mohli ředitelé základních škol Prahy 5 po velmi dlouhé době

setkat osobně v rámci výjezdního zasedání. V malebné obci

Trnová spolu strávili v termínu 9.–11. září 2021 tři dny

při společné práci a odpočinku.

V

oficiální části programu

se zabývali aktuální situací

na školách a řadou dalších

témat, například nastavením nových

procesů v oblasti vzdělávání žáků

cizinců, doučováním žáků ohrožených

školním neúspěchem a plánováním

a realizací změn ve školních vzdělávacích programech v oblasti informatiky

a komunikačních technologií.

Čtvrteční večer byl vyhrazen

samostatnému tématu revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP)

v oblasti informatiky. Ředitelé se

zabývali možnostmi využití projektové

podpory SYPO a metodického vedení

NPI ČR. V neformální části večera

proběhla ve skupinách výměna zkušeností s personálním zabezpečením

v této oblasti.

Ústředním tématem pátečního

dopoledne se stala kybernetická bez-

18

pečnost škol. Tato problematika velmi

úzce souvisí se zásadním motivem

MAP II, jímž jsou rovné příležitosti

ve vzdělávání, a to nejen při distanční

výuce. Inspirativní prezentaci přednesli odborníci ze společnosti PRINCEPS Advisory, kteří účastníky

seznámili s eventuálními hrozbami

a představili příklady dobré praxe

a možnosti řešení k zabezpečení škol.

Polední čas věnovala většina

účastníků poznávání okolí formou

procházky kolem rozsáhlé koňské

farmy a regenerovaných přírodních

biotopů.

Odpolední program byl věnován

aktuálním tématům ze života jednotlivých škol. Poradu vedla starostka

a radní pro školství Renáta Zajíčková

(ODS), diskutovalo se zejména o ka­

riérovém poradenství, změnách v organizaci a způsobu financování výuky

češtiny jako cizího jazyka, realizaci

doučování žáků v rámci Národního

programu návratu do škol, situaci ve

školách a duševním zdraví žáků po začátku školního roku a také o rozpočtu

škol. Paní starostka představila projekt

Očenášek a zmínila projekt knihy Pohádky z kouzelné pětky. Samostatným

tématem byl well-being na školách,

tedy například jak vytvořit ve školách

inspirativní, bezpečné a tvůrčí klima

jak pro žáky, tak pro pracovníky. Další

částí porady byly informace o aktuál­

ních agendách, zvláště o pilotním

projektu elektronického zpracování

výročních zpráv a nejnovějších hygienických opatřeních ve školách.

Sobotní dopoledne trávila pracovní

skupina MAP II diskusí o vybavení

škol, se zaměřením na informatickou

a polytechnickou výchovu, a zhodnocením akce.

Účastníci setkání děkují organizátorům za výběr vhodného místa

a uspořádání celého programu setkání. n red

Účastníci výjezdního

zasedání spojili

práci s odpočinkem