Pětka

ČERVEN /2022

Fota: TSK, a.s.

DOPRAVA A VEŘEJNÝ PROSTOR

BARRANDOVSKÝ MOST

Oprava „Barranďáku“ začala,

radnice vyzývá k trpělivosti

Dlouho plánovaná oprava

Barrandovského mostu,

nejvytíženější komunikace

v Praze, začala v polovině

května a radnice Prahy 5

vyzývá občany k trpělivosti

a ohleduplnosti.

P

ražská Technická správa

komunikací (TSK)

doporučila řidičům, aby

při jízdě využívali mobilní

aplikace. Ty jim podle reálných

dat z provozu pomohou najít

optimální trasu. První dny větší

problémy neukázaly, intenzivnější doprava byla nicméně

v ranní špičce na některých

objízdných trasách.

Bourání nájezdu na Barrandovský most, které zúžilo

průjezd, začalo 18. května. V ten

den se na Strakonické ulici začala

tvořit ráno kolona, podle Technické správy komunikací (TSK)

byla doprava na čtvrtém stupni

z pěti. Oprava mostu potrvá

několik let. Jen letos 110 dní, což

má stát 594,5 milionu korun.

Až se zdemoluje nynější rampa,

začne se stavět nová.

Zástupci páté městské části

doufají, že je rekonstrukce mostu

z roku 1983, důležité součásti

městského okruhu, připravena

technicky tak, aby se opravy

neprodlužovaly. „Od začátku

příprav opravy Barrandovského

mostu jsme upozorňovali na

důležité souvislosti a požadovali

úpravy zejména s ohledem na

bezpečnost – zvýraznění přechodů u objízdných tras, instalaci

balisetů, vhodnější časování semaforů a mnoho dalšího. Samozřejmě budeme situaci pozorně

sledovat a operativně navrhovat

i další opatření, která budou

mírnit dopady na dopravu

a život v okolí objízdných tras,“

upozornil Jan Panenka (ODS),

předseda Výboru dopravního

ZMČ Praha 5. „Především bych

ale chtěla požádat zejména řidiče

o vzájemnou ohleduplnost a toleranci,“ dodala starostka Renáta

Zajíčková (ODS).

Podle TSK by měli řidiči

využívat objízdné trasy vedoucí

hlavně po Pražském okruhu.

Právě tam byl dočasně zprovoz-

Oprava mostu začala 16. května.

Letošní dopravní omezení

potrvají 110 dní

něn sjezd na Písnici. Rozšířila

se rovněž kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na

Zbraslavi a rampa pro otáčení

vznikla u Lihovaru. Praha 5 také

stále usiluje o zřízení funkce

koordinátora dopravních staveb

na úrovni hlavního města, který

by měl podle ní plánovat veškeré

dopravní stavby a úpravy. n

i

Více informací na:

www.barrandak.cz

POHODLNÝ MOBILIÁŘ

Nové židličky a stolky. Posaďte se

P

átá městská část se opět

zapojila do projektu Pražské židle & stolky. Radnice

vytipovala tři lokality, kde se

nyní jednoduché černé židličky

s červeným logem hlavního města vyskytují. Jde o Kudrnovu ulici

u dětského hřiště, park Radlická

a Trnkovo náměstí.

„Židle a stolky jsme instalovali před několika dny do námi

vytipovaných lokalit. Občanům

budou sloužit celé léto. K tomuto

kroku jsme se rozhodli na základě dobrých zkušeností z jiných

částí metropole,“ sdělil místosta-

10

rosta Lubomír Brož (ANO).

Projekt Pražské židle a stolky

funguje od roku 2016 a byl

vytvořen na půdě pražského Institutu plánování a rozvoje hl. m.

Prahy. V současné době je jeho

provozovatelem Kreativní Praha,

z. ú. Židličky oživují náměstí, náplavky, ulice, parky, vnitrobloky

či předprostory veřejných budov.

Oproti klasickým lavičkám se

pražské židle dají jednoduše

přesunout, otočit a přenést. Jejich

počet během pěti let fungování

projektu postupně rostl ze tří set

přibližně na dva tisíce. n red

Nové židličky a stolky zdobí i prostor u dětského hřiště v Kudrnově ulici