Pětka
www.praha5.cz
VOX POPULI
Vážení čtenáři, přinášíme výběr
z vašich dotazů, které píšete prostřednictvím
www.praha5.cz, FB a Instagramu.
Dobry den,
pani starostka,
dovolujem si Vas touto
cestou oslovit a poprosit
pri rieseni nasledovneho.
Zastupujem obyvatelov
domu Holeckova 3343/48,
a napriek snaham sa nam
nedari odstranit problem
neustaleho parkovania aut
pred nasim domom. Je to
uz neunosne, chodniky sa
devastuju, neda sa nam vychadzat z domu, nechavaju
nam tu nahodile parkujuce
osoby odpad atd. Chcem
Vas poprosit, da sa tu instalovat daka prekazka? Napr.
kvetinac na strom, ker, ci
ine, co by nam tu pomohlo.
Prosim o pomoc pri dorieseni uvedeneho.
ŠK
Dobrý den,
chodník a komunikace Holečkova je ve vlastnictví hl. m.
Prahy, nikoliv MČ Prahy 5
a jejich správu zajišťuje Technická správa komunikací hl.
m. Prahy, a. s. (https://www.
tsk-praha.cz/wps/portal/
root/kontakty/kontakty)
Jakékoliv zásahy do
chodníku je nutné sladit
i s nezbytnými rozhledovými
poměry, uložením poduličních sítí apod. Z příslušných
ustanovení Zák. č. 361/2000
Sb. vyplývá, že chodník
mohou užívat pouze chodci,
není-li tomu stanoveno jinak.
V případě chodníku podél
Vašeho objektu není jakýmkoliv dopravním značením
povoleno stání či zastavení
na chodníku. Ve věci je tedy
nutno se obracet na orgány,
které mají přestupky proti
výše uvedenému zákonu
v kompetenci, tím je Policie
ČR a Městská policie hl. m.
Prahy.
Dobrý den.
bydlím v ulici Na Pláni,
která má být rozkopána
čtyři měsíce. Doufal jsem,
že městská část nám zajistí
parkování po dobu rekonstrukce zdarma na jiném
místě. Auto mám v garáži,
ROZHODUJETE VY
Do projektu
Zlepšuj pětku
přihlásili
lidé deset
návrhů
D
Důležitým zdrojem podnětů pro starostku jsou rozhovory s obyvateli Prahy 5
proto u tohoto auta neplatím. Jelikož se jedná o druhé vozidlo, byla by částka
podstatně vyšší. Jinak
modré zóny se rozšiřují, ale
stavba slíbených parkovišť
nějak pokulhává. Předem
děkuji za vysvětlení.
TS
Dobrý den,
MČ Praha 5 není investorem
opravy komunikace Na Pláni.
Toto je plně v kompetenci
vlastníka, kterým je hl. m.
Praha, tedy správcem je
Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. (https://
www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/kontakty/kontakty)
Dle nám dostupných informací ze zákona č. 13/1997
Sb. nevyplývá jakákoliv
povinnost řešit náhradní
parkovací místa při uzavření
komunikace. Stavební práce
při kompletních opravách
komunikací, kdy nedochází
pouze k odstranění obrusné
vrstvy vozovky, jsou vždy
řešeny v režimu po dohodě
se stavbou. Jelikož však při
pracích bude odstraněno
i podloží vozovky, není možné nepřetržitě zajistit příjezd
k nemovitostem.
Dobrý den,
s oblibou využívám k dopravě kolo (včetně sdílených
kol) a velmi bych ocenila
stojany poblíž zastávky
Lihovar, aby byla návaznost
na tramvaj, autobus a hlavně přívoz!
KK
Dobrý den,
vážíme si Vašeho podnětu
a budeme ho dále rozpracovávat do detailního řešení konkrétního umístění
stanoviště pro kola. V této
souvislosti upozorňujeme,
že celé toto křížení (Nádražní, Strakonická) bylo
v minulosti rekonstruo
váno s následnou úpravou
tramvajové trati v Nádražní
ulici (r. 2020). Tuto trať čeká
doplnění travnatého tramvajového svršku a na podzim nejspíš dojde k zahájení
stavby „Dvoreckého“ mostu.
V současnosti zde probíhá
intenzivní výstavba na místě
průmyslového brownfieldu. I na tomto místě
byla uvažována varianta
umístění fragmentu střechy
nového Terminálu Smíchov,
který má představit budoucí
přestavbu dopravního hubu.
Proto nebylo vhodné investičně „podvazovat“ toto
konkrétní území. Dále bychom uvedli, že jde o městské pozemky a jednotlivé
stojany pro kola umístí
TSK, a. s., a to na základě
požadavku magistrátního
odporu dopravy. n
Renáta Zajíčková,
starostka MČ Praha 5
eset nových projektů přihlásili letos
obyvatelé Prahy 5 do
participativního rozpočtu –
Zlepšuj pětku. Navrhovací
fáze již skončila a v květnu
a červnu probíhá prověřování, zda jsou projekty vhodné,
uskutečnitelné a zda neporušují některé z pravidel, které
jsou k dispozici na webových
stránkách www.zlepsujpetku.cz. Na tomto webu jsou
také dostupné informace
o participativním rozpočtu,
dále pak deník projektů,
kde jsou sepsány aktuality
o jednotlivých projektech,
všechny návrhy z minulých
ročníků, výsledky hlasování
a již zmíněná pravidla.
V září bude probíhat
hlasování, kde můžou občané
rozhodnout, které projekty
uspějí. Následně se začne
s jejich realizací. „Do participativního rozpočtu jsme letos
vložili sedm milionů korun,
z nichž čtyři jsou na velké
projekty a tři miliony na ty
menší,“ vysvětlil místostarosta Jan Kavalírek (TOP 09).
Čerpat peníze z participativního rozpočtu mohou
obyvatelé Pětky od roku
2017. Například loni posloužily k vysazení květinových
luk a louček, k zpevnění stezky mezi ulicemi
U Tyršovy školy a Radlická,
k doplnění Trnkova náměstí
mobiliářem a hracími prvky
nebo k revitalizaci hřiště
v Jinonicích. n
i
Více se dozvíte:
www.zlepsujpetku.cz
29