Pětka
duben /2019
zpravodajství
Pohled na most rampy při výjezdu ze Zlíchovského tunelu
Radlická radiála
Lidé debatovali o projektu s odborníky
V sále Zastupitelstva Prahy 5 se 14. března
konala veřejná debata na téma Radlická radiála.
I na ní se ukázalo, že takto významný projekt
má řadu příznivců i odpůrců.
K
oncem loňského roku spatřila
světlo světa magistrátem objednaná, dopravně-inženýrská
studie pro oblast Barrandovský most –
Dobříšská, vypracovaná Fakultou dopravní ČVÚT. „Tato studie se zabývá
možnými dopady na intenzitu dopravy v již zmiňovaných oblastech a dále
popisuje měkká, ale i tvrdá opatření
ke zmírnění následků spuštění radiály.
Upozorňuje na možné komplikace,
pokud by nedošlo k doprovodným
opatřením,“ sdělil radní Jan Panenka
(ODS).
Prezentace se zúčastnil autor studie
Petr Kumpošt, aby vysvětlil její pravý
význam. Dále byli na debatu pozváni
zástupci projektantů ze sdružení Pudis
– Satra, kteří celý projekt představili.
Po prezentacích se dostalo i na otázky
a odpovědi ze stran veřejnosti, diskuse
trvala až do pozdních nočních hodin.
O den později se konalo mimořádné zasedání Rady MČ Praha 5 k bodu
6
„Příprava realizace stavby Radlická
radiála JZM-Smíchov, stavba č. 9567,
veřejně prospěšná stavba, VPS 17/
DK/5 (dále RR) podpora MČ Praha
5“. „Toto politické usnesení, které
jsem připravil a byl jsem též předkladatelem, bylo koaličně projednáno
a prodiskutováno na předchozích
koaličních jednáních a schůzkách.
Výsledkem bylo odsouhlasení tohoto
usnesení, které dává jasný signál od
páté městské části, že Radlická radiála
zůstává prioritou dle slibů voličům,
a potvrzuje programové prohlášení,“
uvedl radní Panenka. Pro usnesení
hlasovalo šest z devíti radních.
Podle starosty Daniela Mazura
(Piráti + SNOP 5) radnice navrhuje,
aby byla schválena nynější podoba
projektu včetně souvisejících doprav-
Téma Radlické radiály jsme již několikrát
projednávali s občany a i v budoucnu
počítáme s další spoluprací veřejnosti.
ních opatření optimalizace uzlů Barrandovský most a Pražský okruh tak,
aby se Radlická radiála v žádné fázi
nestala výhodnější trasou pro tranzitní osobní dopravu před dobudováním
Pražského okruhu.
„Téma Radlické radiály jsme již
několikrát projednávali s občany
a i v budoucnu počítáme s další spoluprací veřejnosti. Počítáme s doplněním našich připomínek i připomínek
občanských spolků v navazující dokumentaci tak, aby se stavba nezdržela,“
tvrdí starosta Mazur. Projekt radiály
propojující vnější a vnitřní okruh na
jihozápadě metropole je nyní v územním řízení, čeká se na vypořádání
námitky systémové podjatosti. Pokračovat by se mohlo v červenci.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá
radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní
okruh v oblasti Barrandovského mostu.
Jejím cílem je zejména svést dopravu
z menších komunikací v rezidenčních
oblastech. Investorem je hlavní město,
náklady jsou odhadovány na 14 miliard
korun. Projekt počítá s pěti mimoúrovňovými křižovatkami a třemi tunely,
polovina trasy má vést pod zemí. n red