Pětka

duben /2019

zpravodajství

Pohled na most rampy při výjezdu ze Zlíchovského tunelu

Radlická radiála

Lidé debatovali o projektu s odborníky

V sále Zastupitelstva Prahy 5 se 14. března

konala veřejná debata na téma Radlická radiála.

I na ní se ukázalo, že takto významný projekt

má řadu příznivců i odpůrců.

K

oncem loňského roku spatřila

světlo světa magistrátem objednaná, dopravně-inženýrská

studie pro oblast Barrandovský most –

Dobříšská, vypracovaná Fakultou dopravní ČVÚT. „Tato studie se zabývá

možnými dopady na intenzitu dopravy v již zmiňovaných oblastech a dále

popisuje měkká, ale i tvrdá opatření

ke zmírnění následků spuštění radiály.

Upozorňuje na možné komplikace,

pokud by nedošlo k doprovodným

opatřením,“ sdělil radní Jan Panenka

(ODS).

Prezentace se zúčastnil autor studie

Petr Kumpošt, aby vysvětlil její pravý

význam. Dále byli na debatu pozváni

zástupci projektantů ze sdružení Pudis

– Satra, kteří celý projekt představili.

Po prezentacích se dostalo i na otázky

a odpovědi ze stran veřejnosti, diskuse

trvala až do pozdních nočních hodin.

O den později se konalo mimořádné zasedání Rady MČ Praha 5 k bodu

6

„Příprava realizace stavby Radlická

radiála JZM-Smíchov, stavba č. 9567,

veřejně prospěšná stavba, VPS 17/

DK/5 (dále RR) podpora MČ Praha

5“. „Toto politické usnesení, které

jsem připravil a byl jsem též předkladatelem, bylo koaličně projednáno

a prodiskutováno na předchozích

koaličních jednáních a schůzkách.

Výsledkem bylo odsouhlasení tohoto

usnesení, které dává jasný signál od

páté městské části, že Radlická radiála

zůstává prioritou dle slibů voličům,

a potvrzuje programové prohlášení,“

uvedl radní Panenka. Pro usnesení

hlasovalo šest z devíti radních.

Podle starosty Daniela Mazura

(Piráti + SNOP 5) radnice navrhuje,

aby byla schválena nynější podoba

projektu včetně souvisejících doprav-

Téma Radlické radiály jsme již několikrát

projednávali s občany a i v budoucnu

počítáme s další spoluprací veřejnosti.

ních opatření optimalizace uzlů Barrandovský most a Pražský okruh tak,

aby se Radlická radiála v žádné fázi

nestala výhodnější trasou pro tranzitní osobní dopravu před dobudováním

Pražského okruhu.

„Téma Radlické radiály jsme již

několikrát projednávali s občany

a i v budoucnu počítáme s další spoluprací veřejnosti. Počítáme s doplněním našich připomínek i připomínek

občanských spolků v navazující dokumentaci tak, aby se stavba nezdržela,“

tvrdí starosta Mazur. Projekt radiály

propojující vnější a vnitřní okruh na

jihozápadě metropole je nyní v územním řízení, čeká se na vypořádání

námitky systémové podjatosti. Pokračovat by se mohlo v červenci.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá

radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní

okruh v oblasti Barrandovského mostu.

Jejím cílem je zejména svést dopravu

z menších komunikací v rezidenčních

oblastech. Investorem je hlavní město,

náklady jsou odhadovány na 14 miliard

korun. Projekt počítá s pěti mimoúrovňovými křižovatkami a třemi tunely,

polovina trasy má vést pod zemí. n red