Pětka
duben /2019
rozvoj & doprava
Smíchov
Projekt Šemíkův břeh vyvolává
emoce. Změní se územní plán?
Co dál s areálem golfového centra
Erpet a přilehlým fotbalovým hřištěm?
To bylo hlavním tématem setkání
občanů s odborníky na smíchovské
faře 5. března. Akci zorganizoval
spolek ZaPět spolu s Českou
křesťanskou akademií Praha 5.
Ch
ystaný developerský projekt
nazvaný Šemíkův břeh přirozeně
vyvolává u části veřejnosti nevoli.
Mírnit ji přišli například architekt projektu Stanislav Fiala, zástupce hlavního investora Jan Fidler, spoluautor Koncepce pražských břehů z Institutu plánování a rozvoje
hlavního města Prahy Jakub Hendrych. Za
městskou část se do panelové diskuse zapojil
radní pro oblast územního rozvoje Zdeněk
Doležal (ODS). Zastánci projektu Šemíkův
břeh tvrdí, že nové budovy s živým parterem
spolu s revitalizací náplavky a finančním
příspěvkem investora na nové sportoviště
v dané lokalitě přispějí k rozvoji celého
Smíchova, odpůrci z řad občanů se naopak
obávají zhoršených životních podmínek
především ve Strakonické ulici.
A jaké jsou další argumenty investora,
společnosti Sebre? Podle Jana Fidlera tvoří
stávající oplocené sportoviště bariéru ke
vstupu lidí na náplavku. Celou oblast považuje
za zanedbanou, s velkým počtem bezdomovců
a narkomanů, kteří současnému majiteli způsobují problémy. Podle něj plánovaný projekt
tento málo využívaný prostor zkultivuje,
otevře přístup k řece a městské části Praha 5
zajistí příliv nových finančních prostředků.
Podzemí celého areálu má sloužit jako parkoviště, které pojme 450 aut. Počítá se s novými
byty, obchody s kavárnami a restauracemi i veřejně přístupnou promenádou podél Vltavy.
Odpůrci z řad veřejnosti zase upozornili na
riziko nedostatku nabídky pro sportovní vyžití
s tím, že už nyní je na Smíchově velký převis
poptávky nad nabídkou. Přílivem dalších
obyvatel by se podle nich tento poměr ještě
zhoršil. Dále někteří projevili obavy, že kvůli
nové zástavbě se ze Strakonické ulice stane
koridor a znečištění bude zůstávat mezi domy.
O budoucnosti projektu z velké míry
rozhodnou zastupitelé hlavního města. Pro
jeho uskutečnění je potřeba změnit územní
plán. n red
Projekt Šemíkův břeh by měl vyrůst
na území nynějšího areálu Erpet
Více k tématu na str. 26
Lodní doprava
Sezona přívozů začala
P
o zimní přestávce se na
Vltavu vrátily sezonní
přívozy. To se týká i páté
městské části, ve které funguje
lodní spojení mezi Lihovarem
a Veslařským ostrovem a na
trase Náplavka Smíchov – Výtoň – Císařská louka. Přívoz
P5 se rozhodla společnost
10
Pražské Benátky provozovat
i během zimní sezony ve
vlastní režii, přestože hlavní
město Praha prostřednictvím
společnosti ROPID tuto
iniciativu nepodpořilo. Přes
zimní sezonu byl přívoz P5
vyřazen z pražské integrované
dopravy a byl provozován
pod názvem Přívoz Vyšehrad. „Zájem o tento spoj je
velký, žádali jsme magistrát
o příspěvek, ale nebyli jsme
vyslyšeni. Linku jsme proto
provozovali za určitý poplatek,“ uvedl Bergman.
Pro nadcházející hlavní
sezonu chtěla firma nasadit
novou loď. Podle Bergmana se
ale ROPID nakonec rozhodl
tento záměr nepodpořit. „Chtěli jsme tímto zvýšit kapacitu
a ulevit tak nejen přetěžovaným
kapitánům, ale i cestujícím,“
uvedl ředitel.
Přívoz na Výtoň bude jezdit
každých dvacet minut. Zatímco
v době uzavírky lávky pro pěší
na železničním mostě byla přeprava na Výtoň zdarma, v současnosti už na přívozu platí
klasický tarif pro městskou
hromadnou dopravu. n red