Pětka

duben /2019

rozvoj & doprava

Smíchov

Projekt Šemíkův břeh vyvolává

emoce. Změní se územní plán?

Co dál s areálem golfového centra

Erpet a přilehlým fotbalovým hřištěm?

To bylo hlavním tématem setkání

občanů s odborníky na smíchovské

faře 5. března. Akci zorganizoval

spolek ZaPět spolu s Českou

křesťanskou akademií Praha 5.

Ch

ystaný developerský projekt

nazvaný Šemíkův břeh přirozeně

vyvolává u části veřejnosti nevoli.

Mírnit ji přišli například architekt projektu Stanislav Fiala, zástupce hlavního investora Jan Fidler, spoluautor Koncepce pražských břehů z Institutu plánování a rozvoje

hlavního města Prahy Jakub Hendrych. Za

městskou část se do panelové diskuse zapojil

radní pro oblast územního rozvoje Zdeněk

Doležal (ODS). Zastánci projektu Šemíkův

břeh tvrdí, že nové budovy s živým parterem

spolu s revitalizací náplavky a finančním

příspěvkem investora na nové sportoviště

v dané lokalitě přispějí k rozvoji celého

Smíchova, odpůrci z řad občanů se naopak

obávají zhoršených životních podmínek

především ve Strakonické ulici.

A jaké jsou další argumenty investora,

společnosti Sebre? Podle Jana Fidlera tvoří

stávající oplocené sportoviště bariéru ke

vstupu lidí na náplavku. Celou oblast považuje

za zanedbanou, s velkým počtem bezdomovců

a narkomanů, kteří současnému majiteli způsobují problémy. Podle něj plánovaný projekt

tento málo využívaný prostor zkultivuje,

otevře přístup k řece a městské části Praha 5

zajistí příliv nových finančních prostředků.

Podzemí celého areálu má sloužit jako parkoviště, které pojme 450 aut. Počítá se s novými

byty, obchody s kavárnami a restauracemi i veřejně přístupnou promenádou podél Vltavy.

Odpůrci z řad veřejnosti zase upozornili na

riziko nedostatku nabídky pro sportovní vyžití

s tím, že už nyní je na Smíchově velký převis

poptávky nad nabídkou. Přílivem dalších

obyvatel by se podle nich tento poměr ještě

zhoršil. Dále někteří projevili obavy, že kvůli

nové zástavbě se ze Strakonické ulice stane

koridor a znečištění bude zůstávat mezi domy.

O budoucnosti projektu z velké míry

rozhodnou zastupitelé hlavního města. Pro

jeho uskutečnění je potřeba změnit územní

plán. n red

Projekt Šemíkův břeh by měl vyrůst

na území nynějšího areálu Erpet

Více k tématu na str. 26

Lodní doprava

Sezona přívozů začala

P

o zimní přestávce se na

Vltavu vrátily sezonní

přívozy. To se týká i páté

městské části, ve které funguje

lodní spojení mezi Lihovarem

a Veslařským ostrovem a na

trase Náplavka Smíchov – Výtoň – Císařská louka. Přívoz

P5 se rozhodla společnost

10

Pražské Benátky provozovat

i během zimní sezony ve

vlastní režii, přestože hlavní

město Praha prostřednictvím

společnosti ROPID tuto

iniciativu nepodpořilo. Přes

zimní sezonu byl přívoz P5

vyřazen z pražské integrované

dopravy a byl provozován

pod názvem Přívoz Vyšehrad. „Zájem o tento spoj je

velký, žádali jsme magistrát

o příspěvek, ale nebyli jsme

vyslyšeni. Linku jsme proto

provozovali za určitý poplatek,“ uvedl Bergman.

Pro nadcházející hlavní

sezonu chtěla firma nasadit

novou loď. Podle Bergmana se

ale ROPID nakonec rozhodl

tento záměr nepodpořit. „Chtěli jsme tímto zvýšit kapacitu

a ulevit tak nejen přetěžovaným

kapitánům, ale i cestujícím,“

uvedl ředitel.

Přívoz na Výtoň bude jezdit

každých dvacet minut. Zatímco

v době uzavírky lávky pro pěší

na železničním mostě byla přeprava na Výtoň zdarma, v současnosti už na přívozu platí

klasický tarif pro městskou

hromadnou dopravu. n red