Pětka
www.ipetka.cz
SMÍCHOV
Na Hořejším
nábřeží má
vzniknout
multifunkční
hřiště
Vedení radnice Prahy 5 zamýšlí
vybudovat mezi Hořejším nábřežím
a Vltavou multifunkční hřiště.
Pátá městská část si již nechala
vypracovat ověřovací studii.
H
řiště na jaře a v létě umožní sportovní
vyžití u činností, jako jsou například
basketbal či fotbal. „Přes podzimní
a zimní měsíce by se tato plocha velikosti 40
krát 20 metrů zachladila a fungovala by jako
venkovní kluziště. Pokud by vše šlo tak, jak
má, chtěli bychom hřiště vybudovat do dvou
let,“ informoval radní David Dušek (STAN).
Záměrem studie je ověřit možnosti
a kapacity území pro umístění sezonní ledové
plochy pro sportovní využití. Zásah do současné podoby sportovního areálu se studie
snaží minimalizovat, a to z důvodu umístění
na pohledově exponovaném místě. K ledové
ploše je navrženo zázemí pro uživatele, jako
je třeba šatna či sprchy, nechybí půjčovna
bruslí. K tomu by měly sloužit dočasné
kontejnery. Návrh rovněž počítá se zachováním vzrostlé zeleně a na místě současného
skateparku s umístěním montovatelných
překážek pro parkour. n red
Část ověřovací studie z dílny architektky Barbory Blagoevové
POZVÁNKA
INVESTICE
18. března od 16 hodin
R
se bude konat veřejné
projednávání návrhové
části Strategie 2030+.
Místo konání:
Štefánikova 13, 15 (nebo on-line)
Od 5. března se budou
moci občané k návrhům
vyjadřovat na stránkách
www.praha5.cz/strategie/.
Strakonická ulice se rozšíří
ozšířit pomocí stavebních úprav
Strakonickou ulici ve směru do
centra v úseku mezi zastávkou
Dostihová a Barrandovský most a umožnit tak vznik jízdního pruhu pro autobusy a záchranáře. To je cílem projektu
podpořeného z Operačního programu
Praha – pól růstu ČR, který odsouhlasilo
vedení metropole.
Necelé tři kilometry dlouhý uvedený
úsek Strakonické ulice neumožňuje vyhradit
vozidlům MHD samostatný jízdní pruh bez
současného snížení počtu ostatních pruhů.
Autobusy zde často čekají v kolonách, obtížně průjezdné bývá místo i pro vozy IZS.
Projekt s předpokládanými výdaji ve výši
420 milionů proto počítá s rozšířením tělesa
komunikace pomocí úpravy svahů, výstavby
opěrných zdí a přeložek inženýrských sítí
včetně úpravy odvodnění.
„V současné chvíli máme pravomocně
vydané územní rozhodnutí a stavební
povolení, kompletně zpracovanou projektovou dokumentaci a je vybrán zhotovitel.
V průběhu března zahájíme přípravné
práce, které lze provádět i v zimních
měsících a samotnou stavbu pak zahájíme
na začátku stavební sezony,“ doplnil šéf
Technické správy komunikací hl. m. Prahy Jozef Sinčák. n red
11