Pětka

www.ipetka.cz 

SMÍCHOV

Na Hořejším

nábřeží má

vzniknout

multifunkční

hřiště

Vedení radnice Prahy 5 zamýšlí

vybudovat mezi Hořejším nábřežím

a Vltavou multifunkční hřiště.

Pátá městská část si již nechala

vypracovat ověřovací studii.

H

řiště na jaře a v létě umožní sportovní

vyžití u činností, jako jsou například

basketbal či fotbal. „Přes podzimní

a zimní měsíce by se tato plocha velikosti 40

krát 20 metrů zachladila a fungovala by jako

venkovní kluziště. Pokud by vše šlo tak, jak

má, chtěli bychom hřiště vybudovat do dvou

let,“ informoval radní David Dušek (STAN).

Záměrem studie je ověřit možnosti

a kapacity území pro umístění sezonní ledové

plochy pro sportovní využití. Zásah do současné podoby sportovního areálu se studie

snaží minimalizovat, a to z důvodu umístění

na pohledově exponovaném místě. K ledové

ploše je navrženo zázemí pro uživatele, jako

je třeba šatna či sprchy, nechybí půjčovna

bruslí. K tomu by měly sloužit dočasné

kontejnery. Návrh rovněž počítá se zachováním vzrostlé zeleně a na místě současného

skateparku s umístěním montovatelných

překážek pro parkour. n red

Část ověřovací studie z dílny architektky Barbory Blagoevové

POZVÁNKA

INVESTICE

18. března od 16 hodin

R

se bude konat veřejné

projednávání návrhové

části Strategie 2030+.

Místo konání:

Štefánikova 13, 15 (nebo on-line)

Od 5. března se budou

moci občané k návrhům

vyjadřovat na stránkách

www.praha5.cz/strategie/.

Strakonická ulice se rozšíří

ozšířit pomocí stavebních úprav

Strakonickou ulici ve směru do

centra v úseku mezi zastávkou

Dostihová a Barrandovský most a umožnit tak vznik jízdního pruhu pro autobusy a záchranáře. To je cílem projektu

podpořeného z Operačního programu

Praha – pól růstu ČR, který odsouhlasilo

vedení metropole.

Necelé tři kilometry dlouhý uvedený

úsek Strakonické ulice neumožňuje vyhradit

vozidlům MHD samostatný jízdní pruh bez

současného snížení počtu ostatních pruhů.

Autobusy zde často čekají v kolonách, obtížně průjezdné bývá místo i pro vozy IZS.

Projekt s předpokládanými výdaji ve výši

420 milionů proto počítá s rozšířením tělesa

komunikace pomocí úpravy svahů, výstavby

opěrných zdí a přeložek inženýrských sítí

včetně úpravy odvodnění.

„V současné chvíli máme pravomocně

vydané územní rozhodnutí a stavební

povolení, kompletně zpracovanou projektovou dokumentaci a je vybrán zhotovitel.

V průběhu března zahájíme přípravné

práce, které lze provádět i v zimních

měsících a samotnou stavbu pak zahájíme

na začátku stavební sezony,“ doplnil šéf

Technické správy komunikací hl. m. Prahy Jozef Sinčák. n red

11