Pětka
ÚNOR /2018
TÉMA
BUDOUCNOST PRAHY 5
Studie mění území
Motolského potoka. Pro lidi
Území formované Motolským potokem („Motolské
údolí“) se možná za pár let začne měnit k nepoznání.
V Centru architektury a městského plánování byla
koncem ledna veřejnosti představena studie týmu
architekta Borise Redčenkova – A69 - architekti s. r. o.
Ta řeší vizi celkové změny území. Vyhledává potenciál,
často skrytý, a nabízí záměry k řešení v krátkodobém,
střednědobém i dlouhodobém horizontu.
V oblasti Buďánek se počítá s otevřením Motolského potoka
8
S
tudie se zaměřuje na proměnu ulic Motolského údolí,
především pak frekventované Plzeňské a Vrchlického ulice.
„Odezva odborné i laické veřejnosti
na celkové pojetí řešení byla velmi
kladná, což u obdobných projektů
často nebývá. I mně se studie moc
líbí,“ komentoval starosta Prahy 5
Pavel Richter (TOP 09).
Alfou a omegou nynějších problémů oblasti je doprava. Především
provoz na dvou zmíněných tepnách
je velkou zátěží. Zřejmě nejen autoři
studie si uvědomují, že v oblasti je
nyní značně zvýšená hladina hluku,
prašnosti a smogu. Území podle nich
kvůli množství dopravních značení,
sloupů, návěstidel a reklamních poutačů působí dojmem výpadovky. To by
se ale mělo změnit.
„Předpokládá se dokončení Radlické radiály, která by měla odlehčit
přetížené dopravě v Motolském
údolí. Autoři dále nechali zpracovat
dopravní posouzení, ze kterého vyšlo,
že lze automobilovou dopravu vést
obousměrně ulicí Vrchlického a Plzeňskou proměnit ve více městskou
třídu pouze s hromadnou dopravou
a obsluhou,“ přiblížila předsedkyně
Výboru územního rozvoje ZMČ Praha
5 Zuzana Hamanová (DJK). Autobusy MHD z Vrchlického ulice by se
měly „přestěhovat“ na tramvajový pás
v Plzeňské. Tu možná zkrášlí i záhony,
které sníží hladinu prašnosti i emisí.
Studie nezapomíná ani na zvýšený
komfort pro pěší, který nyní chybí.
Košíře uleví Andělu
Neméně důležitým problémem je
i vybavenost. V současnosti je jednoznačným centrem celé páté městské
části Anděl (v poledne nejvyšší hustota
chodců z celé Prahy) s obřím nákup-