Pětka

ÚNOR /2018

TÉMA

BUDOUCNOST PRAHY 5

Studie mění území

Motolského potoka. Pro lidi

Území formované Motolským potokem („Motolské

údolí“) se možná za pár let začne měnit k nepoznání.

V Centru architektury a městského plánování byla

koncem ledna veřejnosti představena studie týmu

architekta Borise Redčenkova – A69 - architekti s. r. o.

Ta řeší vizi celkové změny území. Vyhledává potenciál,

často skrytý, a nabízí záměry k řešení v krátkodobém,

střednědobém i dlouhodobém horizontu.

V oblasti Buďánek se počítá s otevřením Motolského potoka

8

S

tudie se zaměřuje na proměnu ulic Motolského údolí,

především pak frekventované Plzeňské a Vrchlického ulice.

„Odezva odborné i laické veřejnosti

na celkové pojetí řešení byla velmi

kladná, což u obdobných projektů

často nebývá. I mně se studie moc

líbí,“ komentoval starosta Prahy 5

Pavel Richter (TOP 09).

Alfou a omegou nynějších problémů oblasti je doprava. Především

provoz na dvou zmíněných tepnách

je velkou zátěží. Zřejmě nejen autoři

studie si uvědomují, že v oblasti je

nyní značně zvýšená hladina hluku,

prašnosti a smogu. Území podle nich

kvůli množství dopravních značení,

sloupů, návěstidel a reklamních poutačů působí dojmem výpadovky. To by

se ale mělo změnit.

„Předpokládá se dokončení Radlické radiály, která by měla odlehčit

přetížené dopravě v Motolském

údolí. Autoři dále nechali zpracovat

dopravní posouzení, ze kterého vyšlo,

že lze automobilovou dopravu vést

obousměrně ulicí Vrchlického a Plzeňskou proměnit ve více městskou

třídu pouze s hromadnou dopravou

a obsluhou,“ přiblížila předsedkyně

Výboru územního rozvoje ZMČ Praha

5 Zuzana Hamanová (DJK). Autobusy MHD z Vrchlického ulice by se

měly „přestěhovat“ na tramvajový pás

v Plzeňské. Tu možná zkrášlí i záhony,

které sníží hladinu prašnosti i emisí.

Studie nezapomíná ani na zvýšený

komfort pro pěší, který nyní chybí.

Košíře uleví Andělu

Neméně důležitým problémem je

i vybavenost. V současnosti je jednoznačným centrem celé páté městské

části Anděl (v poledne nejvyšší hustota

chodců z celé Prahy) s obřím nákup-