Pětka

www.ipetka.cz 

ŠKOLSTVÍ

INVESTICE

Na rozvoj půjde skoro čtvrt miliardy

Radnice Prahy 5 letos

znovu výrazně podpoří

školy a školky. A to

bezmála čtvrt miliardou

korun. Vedle mzdových

nákladů na chod

úřadu jde o rozpočtově

nejsilnější kapitolu.

P

eníze půjdou hlavně na

modernizaci budov a technického zázemí školských

zařízení. Tradičně vysoká je

ovšem i podpora samotného

vzdělávání.

„Městská část jako zřizovatel

škol a mateřinek má klíčovou

roli pro jejich fungování. Podporu vnímám jako komplexní

službu – jednak pro nutné

prostorové, materiální a technické zázemí, jako jsou nové

učebny, pomůcky nebo třeba

kuchyně či sportoviště, ale také

pro vzdělávací proces. Snažíme

se ulehčit práci ředitelům škol

i samotným pedagogům, aby se

Snažíme se ulehčit

práci ředitelům

škol i samotným

pedagogům, aby

se mohli co nejvíce

soustředit na to

nejpodstatnější, výuku

a výchovu dětí.

Bazénový provoz ve škole ve Weberově ulici čeká rekonstrukce

mohli co nejvíce soustředit na to

nejpodstatnější, výuku a výchovu dětí,“ říká starostka Renáta

Zajíčková (ODS).

Proto městská část významně

přispívá na podporu profesního rozvoje učitelů. Přes devět

milionů korun si rozdělí školská

zařízení na platy pedagogických

a zejména nepedagogických

pracovníků, kteří jsou pro

školy a mateřinky jinak těžko

dostupní, a jejich role je přitom

nezastupitelná. Praha 5 tak už

třetím rokem finančně přispívá

na půlúvazek nepedagogických

pracovníků.

„Jde o peníze, které mají

ředitelky a ředitelé k dispozici

navíc. A je na jejich uvážení, zda

posílí tým pro administrativu,

školní jídelnu či správu webu

a podobně. Prostě tam, kde je

to nejvíce pálí, a z praxe víme,

že jde o mimořádně vítanou

pomoc, která zase škole umožní,

aby se mohla v klidu věnovat

především výuce,“ vypočítává

Renáta Zajíčková.

„Financování půlúvazku

nepedagogického pracovníka si velmi vážíme. Peníze

využíváme na financování

administrativního pracovníka

a technického pracovníka,

který zajišťuje drobné opravy

a běžnou údržbu naší historické budovy a přilehlého areálu,

což bychom jinak zvládali

velmi obtížně,“ dodává ředitelka Mateřské školy Hlubočepy

Lenka Bohuslavová.

Téměř sto milionů korun

pak městská část letos investuje

do navýšení kapacit školských

zařízení, snížení energetické

náročnosti budov či rekonstrukcí. Například ZŠ a MŠ Weberova čeká zahájení komplexní rekonstrukce bazénového

provozu, ZŠ Grafická rozšíří

učebny pro polytechnickou

výuku a dvě školy na Barrandově V Remízku a na Chaplinově náměstí chystají celkovou

rekonstrukci kuchyně a jejího

zázemí.

„Do oblasti školství míří významně nejvíce našich investic.

Jen nyní máme naplánovány

projekty za souhrnnou sumu

téměř 420 milionů korun, které

již tento rok běží. A to vůbec

nemluvím o výstavbě nových

škol v Praze 5, které připravujeme a o jejichž financování

jednáme s Hlavním městem

Prahou,“ dodává radní pro

oblast financí Jan Kavalírek

(TOP 09).

V příštích letech totiž

městskou část čeká výstavba

čtyř nových školských objektů. V rámci projektu Smíchov

City, v Košířích, na Barrandově

a Waltrovce, kde se odhadované

investice vyšplhají k hranici tří

miliard korun. n red

PŘÍKLADY LETOŠNÍCH

ŠKOLSKÝCH INVESTIC

n rozšiřování školských

kapacit – vestavba do

půdního prostoru

ZŠ Kořenského, zvýšení

kapacity MŠ Beníšková

(objekt Naskové

Slunéčko), přístavba

pavilonu MŠ Pod

Lipkami, příprava ZŠ

Smíchov City

n rekonstrukce bazénu

v ZŠ Weberova

n rekonstrukce kuchyní

základních škol

na Barrandově

JINONICE

MŠ Waltrovka slavila rok existence

U

ž je to něco přes rok, co paní

učitelky společně s dětmi dochází

do MŠ Waltrovka. Mateřská škola

oslavila své první narozeniny a k tomuto výročí zorganizovaly paní učitelky

narozeninovou oslavu. Její součástí byla

narozeninová stezka, na které děti plnily

úkoly se zaměřením na jemnou a hrubou

motoriku a úkoly týkající se zvířat a prostředí, v němž žijeme.

Mateřská škola si zakládá na dobrých

vztazích a komunikaci s rodiči. K upevňování těchto vztahů pomáhají společné

akce. Kvůli epidemické situaci je jejich

množství bohužel menší, než bychom si

přáli. V listopadu se ale podařilo v okolí

mateřské školy uspořádat lampionový průvod a dětem svítily na cestu lampiony, které

si v rámci výtvarné a praktické činnosti

samy vyrobily.

Za uplynulý rok se mateřská škola

stala důvěrným prostředím, ve kterém

se cítí bezpečně děti, jejich rodiče i paní

učitelky. n red

19