Pětka
www.ipetka.cz
VOX POPULI
Dobrý den,
rád bych se zeptal, z jakého důvodu se
na Barrandově připravují modré čáry
pro parkování. Toto opatření má trvale
bydlícím pomoci s parkováním, ale já
jsem si nikdy nevšiml, že by na našem
sídlišti bylo velké množství aut s jinými
než pražskými značkami. Je to celkem
logické, na našem sídlišti nejsou konce/
začátky dálnic. Kdo přijíždí od Strakonic,
na Barrandov určitě parkovat nepojede.
Kdo přijíždí od Plzně, zaparkuje na
Zličíně. Prosím tedy o sdělení, jaký jiný
účel než vybrat od občanů další „daně“
toto má!
Celý problém s parkováním na Barrandově je ve výstavbě nových domů a nedostatečném budování parkovacích míst.
Dnešní rodiny mají běžně více než dva
vozy, a pokud vím, legislativa ani zdaleka
nepožaduje dvě místa na jeden nový byt.
Řešením parkovacích problémů na
Barrandově je vybudování parkovacích
domů, nikoliv namalování pár modrých
čar na silnici – to žádná místa nepřidá. Jistě chápu, že
výstavba parkovacích
domů vyžaduje nejprve
investici, a pak teprve
možnost výběru poplatků
za parkování. Namalovat
pár modrých čar je za mizivé náklady, ale vybrané peníze
pomohou naplnit kasu. Neříkejme
tomu však pomoc občanům, ale třeba
„daň z luxusu mít v 21. století auto
u svého bydliště“.
Děkuji, MŘ
Modré parkovací zóny čeká rozšíření na
celou lokalitu sídliště Barrandov, Starých
Hlubočep, Žvahova a Zlíchova. Z ulic tak
snáze zmizí například takzvaná nepohyblivá vozidla. Peníze ze zón placeného stání
navíc městská část dlouhodobě investuje
zpátky do dopravní infrastruktury a opravy chodníků.
Zřizovatelem zón placeného stání je
hl. město Praha a správcem pak Technická správa komunikací hl. m. Prahy. Zóny
placeného stání se na území metropole
poprvé objevily v roce 1996. Městská část
Praha 5 osadila modrými značkami první
ulice dvacet let poté, v létě roku 2017, už
jako součást moderní celopražské koncepce s využitím digitálních technologií. Šlo
o zásadní změnu, která do některých lokalit
přinesla do té doby málo vídaný jev, volná
parkovací místa. Ovšem pro jiné oblasti to
postupně znamenalo starosti navíc. Zóny
sice v daných oblastech regulují dobu a cenu
parkování, ovšem celkový počet automobilů
Vážení čtenáři, přinášíme výběr
z vašich dotazů, které píšete prostřednictvím
www.praha5.cz, FB a Instagramu.
se tím samozřejmě nesníží. Auta se tak jako
voda přelila do míst, kde zóny ještě zřízeny
nebyly. I to je jeden z důvodů pro zavedení
nových zón placeného stání.
Zóny placeného stání jsou dnes prakticky jediným rychlým opatřením, které
dokáže zajistit větší pohodlí při parkování
rezidentům zejména v lokalitách, jako je
sídliště Barrandov, kterého se aktuální
změna dotkne nejvíce. Zkušenosti z jiných
sídlišť ukazují, že situace s parkováním se
zavedením zón výrazně zlepší.
Pro nově zavedené zóny placeného stání
Rada městské části Praha 5 odsouhlasila
i regulaci nočního víkendového parkování. Provozní doba až po ulici Křížová na
Zlíchově bude stanovena od nedělních 20
hodin do pátku 20 hodin nonstop. Důvodem je, aby se parkovací prostor nestal
odkladištěm dodávkových vozidel na celý
víkend od pátku až do neděle a aby bylo
umožněno rezidentům po návratu z víkendu zaparkovat. Nové zóny placeného stání
začnou platit od února příštího roku a radnice Prahy 5 chystá pro obyvatele zmíněných lokalit na přelomu roku informační
kampaň o zaváděných změnách a nutné
administrativě, která je spojená s registrací
do systému parkování. n
Dobrý den,
ráda bych, jako obyvatelka Hlubočep,
věděla, co za stavbu probíhá u tramvajové zastávky Hlubočepy. Vyrůstají tam dvě
poměrně velké stavby.
Děkuji, MČ
Stavbu, kterou uvádíte, provádí soukromý
investor. Majitelem pozemku je firma TALJA, s. r. o. Dle veřejně dostupných informací zde buduje sportovní areál. V lokalitě
má stavět i firma 4BLOG GAMA – Bytový
dům Hlubočepy.
i
Více informací najdete zde
Dobrý den,
v květnu tohoto roku jsem začal jezdit
z pražských Holešovic na Anděl, kde
mám svou novou vysněnou práci. Hned
první den jsem si nemohl nevšimnout odporného zápachu moči naproti obchodnímu centru u zastávek
tramvají. Myslel jsem,
že je to ojedinělý úkaz,
ale bohužel bylo to zde každý
den. Je nějaká možnost vyřešit
tento hygienický problém? Děkuji za
práci, kterou děláte, a pokud s tím
můžete něco dělat, udělejte to
prosím.
Děkuji, LL
Bohužel plocha, kterou zmiňujete, není ve svěřené správě
Městské části Praha 5. Dne 22.
listopadu 2021 byl proveden
úklid nad rámec, tedy správní
firma MČ Prahy 5 provedla vyčištění zmíněného rohu horkou
párou.
Není to však řešení, jedná
se především o znečišťování
veřejného prostranství, které by
mělo být kontrolováno ze strany
městské policie. Tato plocha je ve
správě Technické správy komunikací hl. m. Prahy, dále je v lokalitě
prováděn ruční úklid, nelze však
odstranit zápach. n
29