Pětka

www.ipetka.cz 

VOX POPULI

Dobrý den,

rád bych se zeptal, z jakého důvodu se

na Barrandově připravují modré čáry

pro parkování. Toto opatření má trvale

bydlícím pomoci s parkováním, ale já

jsem si nikdy nevšiml, že by na našem

sídlišti bylo velké množství aut s jinými

než pražskými značkami. Je to celkem

logické, na našem sídlišti nejsou konce/

začátky dálnic. Kdo přijíždí od Strakonic,

na Barrandov určitě parkovat nepojede.

Kdo přijíždí od Plzně, zaparkuje na

Zličíně. Prosím tedy o sdělení, jaký jiný

účel než vybrat od občanů další „daně“

toto má!

Celý problém s parkováním na Barrandově je ve výstavbě nových domů a nedostatečném budování parkovacích míst.

Dnešní rodiny mají běžně více než dva

vozy, a pokud vím, legislativa ani zdaleka

nepožaduje dvě místa na jeden nový byt.

Řešením parkovacích problémů na

Barrandově je vybudování parkovacích

domů, nikoliv namalování pár modrých

čar na silnici – to žádná místa nepřidá. Jistě chápu, že

výstavba parkovacích

domů vyžaduje nejprve

investici, a pak teprve

možnost výběru poplatků

za parkování. Namalovat

pár modrých čar je za mizivé náklady, ale vybrané peníze

pomohou naplnit kasu. Neříkejme

tomu však pomoc občanům, ale třeba

„daň z luxusu mít v 21. století auto

u svého bydliště“.

Děkuji, MŘ

Modré parkovací zóny čeká rozšíření na

celou lokalitu sídliště Barrandov, Starých

Hlubočep, Žvahova a Zlíchova. Z ulic tak

snáze zmizí například takzvaná nepohyblivá vozidla. Peníze ze zón placeného stání

navíc městská část dlouhodobě investuje

zpátky do dopravní infrastruktury a opravy chodníků.

Zřizovatelem zón placeného stání je

hl. město Praha a správcem pak Technická správa komunikací hl. m. Prahy. Zóny

placeného stání se na území metropole

poprvé objevily v roce 1996. Městská část

Praha 5 osadila modrými značkami první

ulice dvacet let poté, v létě roku 2017, už

jako součást moderní celopražské koncepce s využitím digitálních technologií. Šlo

o zásadní změnu, která do některých lokalit

přinesla do té doby málo vídaný jev, volná

parkovací místa. Ovšem pro jiné oblasti to

postupně znamenalo starosti navíc. Zóny

sice v daných oblastech regulují dobu a cenu

parkování, ovšem celkový počet automobilů

Vážení čtenáři, přinášíme výběr

z vašich dotazů, které píšete prostřednictvím

www.praha5.cz, FB a Instagramu.

se tím samozřejmě nesníží. Auta se tak jako

voda přelila do míst, kde zóny ještě zřízeny

nebyly. I to je jeden z důvodů pro zavedení

nových zón placeného stání.

Zóny placeného stání jsou dnes prakticky jediným rychlým opatřením, které

dokáže zajistit větší pohodlí při parkování

rezidentům zejména v lokalitách, jako je

sídliště Barrandov, kterého se aktuální

změna dotkne nejvíce. Zkušenosti z jiných

sídlišť ukazují, že situace s parkováním se

zavedením zón výrazně zlepší.

Pro nově zavedené zóny placeného stání

Rada městské části Praha 5 odsouhlasila

i regulaci nočního víkendového parkování. Provozní doba až po ulici Křížová na

Zlíchově bude stanovena od nedělních 20

hodin do pátku 20 hodin nonstop. Důvodem je, aby se parkovací prostor nestal

odkladištěm dodávkových vozidel na celý

víkend od pátku až do neděle a aby bylo

umožněno rezidentům po návratu z víkendu zaparkovat. Nové zóny placeného stání

začnou platit od února příštího roku a radnice Prahy 5 chystá pro obyvatele zmíněných lokalit na přelomu roku informační

kampaň o zaváděných změnách a nutné

administrativě, která je spojená s registrací

do systému parkování. n

Dobrý den,

ráda bych, jako obyvatelka Hlubočep,

věděla, co za stavbu probíhá u tramvajové zastávky Hlubočepy. Vyrůstají tam dvě

poměrně velké stavby.

Děkuji, MČ

Stavbu, kterou uvádíte, provádí soukromý

investor. Majitelem pozemku je firma TALJA, s. r. o. Dle veřejně dostupných informací zde buduje sportovní areál. V lokalitě

má stavět i firma 4BLOG GAMA – Bytový

dům Hlubočepy.

i

Více informací najdete zde

Dobrý den,

v květnu tohoto roku jsem začal jezdit

z pražských Holešovic na Anděl, kde

mám svou novou vysněnou práci. Hned

první den jsem si nemohl nevšimnout odporného zápachu moči naproti obchodnímu centru u zastávek

tramvají. Myslel jsem,

že je to ojedinělý úkaz,

ale bohužel bylo to zde každý

den. Je nějaká možnost vyřešit

tento hygienický problém? Děkuji za

práci, kterou děláte, a pokud s tím

můžete něco dělat, udělejte to

prosím.

Děkuji, LL

Bohužel plocha, kterou zmiňujete, není ve svěřené správě

Městské části Praha 5. Dne 22.

listopadu 2021 byl proveden

úklid nad rámec, tedy správní

firma MČ Prahy 5 provedla vyčištění zmíněného rohu horkou

párou.

Není to však řešení, jedná

se především o znečišťování

veřejného prostranství, které by

mělo být kontrolováno ze strany

městské policie. Tato plocha je ve

správě Technické správy komunikací hl. m. Prahy, dále je v lokalitě

prováděn ruční úklid, nelze však

odstranit zápach. n

29