Pětka
www.ipetka.cz
znevýhodněná tím, že neprojdou
kvůli teorii, a protože netuší, co je při
přijímacích zkouškách na konzervatoř
důležité, nejsou přijati.
n Jakým projektům se v současné
době věnujete?
Koncertuji s BSP, s Balage Bandem
feat. Tereza, připravuji nové CD
pro obě kapely, učím na konzervatoři, kde připravuji i koncerty pro
studenty. Hrajeme v Hard Rock
Café například 12. prosince 2019.
A momentálně připravuji koncertní
verzi muzikálu Jesus Christ Superstar
v Brně, Teplicích a dalších městech
České republiky.
n Vzpomínáte na svoje první větší
veřejné projekty, jako byly kapely
Zikkurat a Tango?
Jasně. Zikkurat byla moje první kapela, a to už na základní škole. Založili
jsme ji s Jirkou Křivkou u něho v bytě,
kde jsme pak také zkoušeli. Když
jsem se už dal na studia na konzervatoři, přijali jsme mezi sebe basáka
Viléma Čoka. Než se kapela rozpadla,
hráli jsme od těch jalových let až do
dospělosti. Po škole jsem hledal další
uplatnění a dostal jsem nabídku od
Mirka Imricha z kapely Tango. S tou
jsme natočili čtyři desky a kromě
veřejného vystupování jsme se dostali
i do televize, a dokonce do filmu Kam
pánové, kam jdete. To už byly první
velké úspěchy.
n Většinu své muzikantské kariéry
jste spojil s bigbítem. Novým fenoménem ale v devadesátých letech
byly muzikály, z nichž nejznámější
byl Jesus Christ Superstar. Jak
k tomu vlastně došlo?
Mělo to svou logiku, hráli jsme rockovou
muziku a muzikály, jak jsme je poznali
zejména z Ameriky, na tomto žánru samozřejmě stavěly. Po Tangu a Nové Růži
jsem se plně věnoval triu Balage, Střihavka, Pavlíček. V Divadle ABC se tehdy
vytvářel muzikál Pěna dní, kde jsem
dělal sbor a kam jsem Kamila Střihavku
přivedl. Za přivedením slavného muzi-
kálu Jesus Christ Superstar stál režisér
představení Pěna dní Petr Novotný. No
a Kamil se svým vzezřením a skvělým
hlasovým fondem splňoval roli Ježíše.
Na tomto projektu jsem se poprvé stal
dirigentem orchestru. Byla to moje nová
role na mnoho let dopředu. Šest let jsem
působil v Hudebním divadle v Karlíně
jako šéfdirigent, řídil jsem muzikály jako
Cats, Producenti, Carmen, Noc na Karlštejně, Polská krev, Čardášová princezna
nebo Evita. V muzikálech jsem i hrál
a produkoval je. n
Ota Balage se
věnuje i dirigování
muzikálových
orchestrů
Jindřich Kokrhel
OTA BALAGE (BALÁŽ)
Multiinstrumentalista, zpěvák, dirigent,
producent. Studoval Hudební vojenskou
konzervatoř v oboru klarinet, skladba, klavír
a studium dirigování.
Postupně hrál na klarinet v Posádkové
hudbě Praha, byl saxofonistou a klávesistou
punkové skupiny Zikkurat, členem rockové
skupiny Tango, spoluzakladatelem,
autorem hudby a zpěvákem skupiny Nová
Růže, zakladatelem a autorem hudby
seskupení BSP (Balage, Střihavka, Pavlíček),
producentem několika CD, sbormistrem
v muzikálu Pěna dní, šéfdirigentem a šéfem
orchestru Jesus Christ Superstar a Evita,
hudebním producentem CD Jesus Christ
Superstar a Evita.
Vydal sólové album „Balage“, je autorem
hudby scénické, filmové a televizní či
reklamní, producentem koncertů, hudebním
dramaturgem televizních pořadů. Moderoval
televizní hudební pořad Český výběr na
TV3. Zahrál si například v roli Danglarse
v muzikálu Monte Cristo.
Na svém kontě má hudební nastudování Cats.
Je externím dirigentem třeba v Hudebním
divadle v Karlíně (Noc na Karlštejně).
Hudebně nastudoval a dirigoval muzikály
Producenti, Carmen, Limonádový Joe,
Čardášová princezna, Polská krev.
Je rovněž držitelem mnoha ocenění: 3x
klávesista roku, 2x nejhranější interpret
Evropy 2, 3x skladba roku a 2x album roku.
17