Pětka

www.ipetka.cz 

znevýhodněná tím, že neprojdou

kvůli teorii, a protože netuší, co je při

přijímacích zkouškách na konzervatoř

důležité, nejsou přijati.

n Jakým projektům se v současné

době věnujete?

Koncertuji s BSP, s Balage Bandem

feat. Tereza, připravuji nové CD

pro obě kapely, učím na konzervatoři, kde připravuji i koncerty pro

studenty. Hrajeme v Hard Rock

Café například 12. prosince 2019.

A momentálně připravuji koncertní

verzi muzikálu Jesus Christ Superstar

v Brně, Teplicích a dalších městech

České republiky.

n Vzpomínáte na svoje první větší

veřejné projekty, jako byly kapely

Zikkurat a Tango?

Jasně. Zikkurat byla moje první kapela, a to už na základní škole. Založili

jsme ji s Jirkou Křivkou u něho v bytě,

kde jsme pak také zkoušeli. Když

jsem se už dal na studia na konzervatoři, přijali jsme mezi sebe basáka

Viléma Čoka. Než se kapela rozpadla,

hráli jsme od těch jalových let až do

dospělosti. Po škole jsem hledal další

uplatnění a dostal jsem nabídku od

Mirka Imricha z kapely Tango. S tou

jsme natočili čtyři desky a kromě

veřejného vystupování jsme se dostali

i do televize, a dokonce do filmu Kam

pánové, kam jdete. To už byly první

velké úspěchy.

n Většinu své muzikantské kariéry

jste spojil s bigbítem. Novým fenoménem ale v devadesátých letech

byly muzikály, z nichž nejznámější

byl Jesus Christ Superstar. Jak

k tomu vlastně došlo?

Mělo to svou logiku, hráli jsme rockovou

muziku a muzikály, jak jsme je poznali

zejména z Ameriky, na tomto žánru samozřejmě stavěly. Po Tangu a Nové Růži

jsem se plně věnoval triu Balage, Střihavka, Pavlíček. V Divadle ABC se tehdy

vytvářel muzikál Pěna dní, kde jsem

dělal sbor a kam jsem Kamila Střihavku

přivedl. Za přivedením slavného muzi-

kálu Jesus Christ Superstar stál režisér

představení Pěna dní Petr Novotný. No

a Kamil se svým vzezřením a skvělým

hlasovým fondem splňoval roli Ježíše.

Na tomto projektu jsem se poprvé stal

dirigentem orchestru. Byla to moje nová

role na mnoho let dopředu. Šest let jsem

působil v Hudebním divadle v Karlíně

jako šéfdirigent, řídil jsem muzikály jako

Cats, Producenti, Carmen, Noc na Karlštejně, Polská krev, Čardášová princezna

nebo Evita. V muzikálech jsem i hrál

a produkoval je. n

Ota Balage se

věnuje i dirigování

muzikálových

orchestrů

Jindřich Kokrhel

OTA BALAGE (BALÁŽ)

Multiinstrumentalista, zpěvák, dirigent,

producent. Studoval Hudební vojenskou

konzervatoř v oboru klarinet, skladba, klavír

a studium dirigování.

Postupně hrál na klarinet v Posádkové

hudbě Praha, byl saxofonistou a klávesistou

punkové skupiny Zikkurat, členem rockové

skupiny Tango, spoluzakladatelem,

autorem hudby a zpěvákem skupiny Nová

Růže, zakladatelem a autorem hudby

seskupení BSP (Balage, Střihavka, Pavlíček),

producentem několika CD, sbormistrem

v muzikálu Pěna dní, šéfdirigentem a šéfem

orchestru Jesus Christ Superstar a Evita,

hudebním producentem CD Jesus Christ

Superstar a Evita.

Vydal sólové album „Balage“, je autorem

hudby scénické, filmové a televizní či

reklamní, producentem koncertů, hudebním

dramaturgem televizních pořadů. Moderoval

televizní hudební pořad Český výběr na

TV3. Zahrál si například v roli Danglarse

v muzikálu Monte Cristo.

Na svém kontě má hudební nastudování Cats.

Je externím dirigentem třeba v Hudebním

divadle v Karlíně (Noc na Karlštejně).

Hudebně nastudoval a dirigoval muzikály

Producenti, Carmen, Limonádový Joe,

Čardášová princezna, Polská krev.

Je rovněž držitelem mnoha ocenění: 3x

klávesista roku, 2x nejhranější interpret

Evropy 2, 3x skladba roku a 2x album roku.

17