Pětka
www.ipetka.cz
železniční doprava
Pražský Semmering se opravuje
Vlaky mezi Smíchovem
a Zličínem nejezdí. Důvodem
je oprava dvou památkově
chráněných mostů z roku 1870,
které jsou známy spíše pod
názvem Pražský Semmering.
S
práva železniční dopravní cesty
(SŽDC) na mostech opravuje
pilíře, klenby a provádí jejich
sanaci. Během výluky, která by měla
trvat až do prosince, vymění kolejové
lože a opraví zdivo kleneb a pilířů.
Samotná oprava by měla skončit až
příští rok v létě.
„Hlavním cílem rekonstrukce je
významně prodloužit životnost obou
mostů a tím zajistit provozuschopnost
celé železniční trati. Pokud bychom
nyní k rekonstrukci nepřistoupili,
hrozilo by v budoucnu riziko snížení
rychlosti nebo omezení některých
spojů na této trati,“ uvedl pro server
Zdopravy.cz Petr Hofhanzl, ředitel
Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty.
Po dobu výluky bude pokračovat projekt rekonstrukce stávajícího
staničního i traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a obnova
nyní neprovozovaných železničních
výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky.
Součástí modernizace je výstavba
nových nástupišť v Jinonicích a na Zličíně. V Jinonicích se nová zastávka
posune o přibližně tři sta metrů blíže
k metru. Celkem bude rekonstrukce
stát přes šedesát milionů korun.
Trať patří mezi nejméně vytížené
v síti Pražské integrované dopravy,
podle statistik organizátora dopravy
ROPID na ní jezdí kolem 600 lidí
denně. n tk
Součástí prací je výstavba nových nástupišť v Jinonicích
Hlubočepské viadukty
Jde o souhrnné označení pro dva železniční mosty na železniční trati ze smíchovského nádraží do Hostivic. Oba viadukty byly
postaveny během budování jedné větve
Buštěhradské dráhy v letech 1870–1872.
Nákladní doprava na trati, tedy i viaduktech, byla zahájena 3. července1872
a osobní 16. září 1872. Trať z důvodu
velkého stoupání opisuje okolo Hlubočep
oblouk 180 stupňů.
Jihovýchodní viadukt je 115 metrů
dlouhý a 23 až 25 metrů vysoký. Překlenuje na úrovni zdravotního střediska
Hlubočepskou ulici a železniční trať 173
vedoucí údolím. Most má sedm oblouků
a částečně leží v oblouku. Pole mezi
třetím a čtvrtým pilířem je vyplněno
ocelovou konstrukcí.
Severozápadní viadukt leží 500 metrů od
jihovýchodního a překlenuje Hlubočepskou
ulici v místě před začátkem Prokopského
údolí. Má pět oblouků a je 92 metrů dlouhý
a 20 metrů vysoký.
Zdroj: Wikipedia
9