Pětka

www.ipetka.cz 

železniční doprava

Pražský Semmering se opravuje

Vlaky mezi Smíchovem

a Zličínem nejezdí. Důvodem

je oprava dvou památkově

chráněných mostů z roku 1870,

které jsou známy spíše pod

názvem Pražský Semmering.

S

práva železniční dopravní cesty

(SŽDC) na mostech opravuje

pilíře, klenby a provádí jejich

sanaci. Během výluky, která by měla

trvat až do prosince, vymění kolejové

lože a opraví zdivo kleneb a pilířů.

Samotná oprava by měla skončit až

příští rok v létě.

„Hlavním cílem rekonstrukce je

významně prodloužit životnost obou

mostů a tím zajistit provozuschopnost

celé železniční trati. Pokud bychom

nyní k rekonstrukci nepřistoupili,

hrozilo by v budoucnu riziko snížení

rychlosti nebo omezení některých

spojů na této trati,“ uvedl pro server

Zdopravy.cz Petr Hofhanzl, ředitel

Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty.

Po dobu výluky bude pokračovat projekt rekonstrukce stávajícího

staničního i traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a obnova

nyní neprovozovaných železničních

výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky.

Součástí modernizace je výstavba

nových nástupišť v Jinonicích a na Zličíně. V Jinonicích se nová zastávka

posune o přibližně tři sta metrů blíže

k metru. Celkem bude rekonstrukce

stát přes šedesát milionů korun.

Trať patří mezi nejméně vytížené

v síti Pražské integrované dopravy,

podle statistik organizátora dopravy

ROPID na ní jezdí kolem 600 lidí

denně. n tk

Součástí prací je výstavba nových nástupišť v Jinonicích

Hlubočepské viadukty

Jde o souhrnné označení pro dva železniční mosty na železniční trati ze smíchovského nádraží do Hostivic. Oba viadukty byly

postaveny během budování jedné větve

Buštěhradské dráhy v letech 1870–1872.

Nákladní doprava na trati, tedy i viaduktech, byla zahájena 3. července1872

a osobní 16. září 1872. Trať z důvodu

velkého stoupání opisuje okolo Hlubočep

oblouk 180 stupňů.

Jihovýchodní viadukt je 115 metrů

dlouhý a 23 až 25 metrů vysoký. Překlenuje na úrovni zdravotního střediska

Hlubočepskou ulici a železniční trať 173

vedoucí údolím. Most má sedm oblouků

a částečně leží v oblouku. Pole mezi

třetím a čtvrtým pilířem je vyplněno

ocelovou konstrukcí.

Severozápadní viadukt leží 500 metrů od

jihovýchodního a překlenuje Hlubočepskou

ulici v místě před začátkem Prokopského

údolí. Má pět oblouků a je 92 metrů dlouhý

a 20 metrů vysoký.

Zdroj: Wikipedia

9