Pětka

ÚNOR /2023

ŠKOLSTVÍ

ZE SVĚTA UČITELŮ

Ředitelé škol se vzájemně inspirují

Především přímou komunikaci

s kolegy a sdílení zkušeností označují

ředitelé škol a školek v Praze 5

za hlavní přínos projektu, který

místní radnice téměř celý zaplatila

z evropských peněz.

Z

a evropským projektem s názvem

Místní akční plán rozvoje vzdělávání

pro Prahu 5 (MAP II) se skrývá mnoho

konkrétních aktivit, které vedly v uplynulých

čtyřech letech k dalšímu prohloubení vzájemné spolupráce mezi školskými zařízeními.

K tomu sloužily nejen schůzky v rámci oficiálních porad, ale také výjezdy do různých

středisek po republice.

„Ředitelé spolu potřebují co nejvíce komunikovat. Prostředí mimo školu jim dává příležitost jít do hloubky v tématech, nad kterými se

v běžné dny nezastaví,“ vysvětluje Jana Korecká,

vedoucí odboru školství radnice Prahy 5.

Podle Libuše Daňhelkové, ředitelky ZŠ

a MŠ Kořenského, se ředitel školy na úrovni

své práce nachází víceméně v samotářské

pozici. „MAP nám poskytl tu výhodu, že

se z jednotlivých ředitelů stala propojená

skupina, která sdílí společná témata a hledá

správná řešení. Od modelu konkurence jsme

přešli do módu spolupráce,“ kvituje Daňhelková. Nechybí však ani další pochvalné hlasy.

Mladí fanoušci deskových her poměřují své síly v soutěži Mezinárodní dáma

Například Pavel Seleši, ředitel ZŠ waldorfské Praha 5, oceňuje širší možnosti setkání

rovněž s žáky a rodiči. „V rámci MAP vznikl

také zpravodaj škol Prahy 5, který napříč

školami dovolil nahlédnout do každodenního života jednotlivých škol a dalších aktivit

v oblasti školství,“ připomíná Seleši.

Mezi významná témata, jež jsou v rámci

MAP diskutována, patří kupříkladu přechod

dětí z mateřinky do 1. třídy základní školy.

Právě proto je dobré, že spolu navzájem

komunikují nejen ředitelé „základek“, ale

v rámci celé pedagogické komunity i ředitelé

mateřských škol. n

KAM NA STŘEDNÍ ŠKOLU

Přijímačky na střední školy se blíží

18

Zájemce o informační technologie pak

osloví Smíchovská střední a průmyslová

škola a gymnázium v Preslově ulici. Obory

nábytkářství a uměleckých řemesel nabízí

Střední škola a vyšší škola umělecká a řemeslná v Hlubočepích.

Bližší informace o nabízených studijních programech, počtu přijímaných studentů či o úspěšnosti v přijímacím řízení

v minulých letech najdete na webových

stránkách jednotlivých škol.

Kam se hlásí nejvíce lidí?

Největší zájem mezi uchazeči bývá

každoročně o Gymnázium Na Zatlance,

Gymnázium Nad Kavalírkou, Gymnázium

Christiana Dopplera a o SOŠ Drtinovu.

Jak podat přihlášku?

Uchazeč o vzdělávání v oboru s maturitní

zkouškou může podat přihlášku na dva

různé obory. Dokument je nutné do školy

doručit osobně či poštou do 1. března.

Přihlášku podává uchazeč, v případě nezletilého zákonný zástupce.

Foto: René Volfík

Č

as na výběr vysněné střední školy

se krátí. Současní deváťáci musejí podat přihlášku nejpozději do

1. března. Jednotné přijímací zkoušky se

pak konají v polovině dubna. Jaké možnosti mají uchazeči v páté městské části?

Zájemci o studium na gymnáziu mají

na Pětce možností několik. Na čtyřletém

Gymnáziu Na Zatlance najdou mimo

jiné třídy s posílenou výukou jazyků.

V letošním roce otevírá dva studijní

programy – Objevovat a rozvíjet a ALT,

zaměřený na osobnostní rozvoj studentů.

Osmileté studium nabízí Gymnázium

Nad Kavalírkou, které vyniká především

velkou úspěšností při přijímacím řízení

na vysoké školy. Osmileté i čtyřleté studium má v nabídce prestižní Gymnázium

Christiana Dopplera se zaměřením na

matematiku, fyziku, informatiku a živé

jazyky.

Pětka se může pochlubit také pestrou nabídkou středních odborných škol.

Jednou z nich je i SOŠ Drtinova s právním,

ekonomickým a sociálním zaměřením.

Žáci v ZŠ Drtinova na hodině informatiky

Kdy se konají přijímací zkoušky?

Jednotné přijímací zkoušky na čtyřleté

obory se budou konat 13. a 14. dubna. Pro

uchazeče o obory šestiletých a osmiletých

gymnázií je stanoven termín na

17. a 18. dubna. Náhradní termíny se uskuteční 10. a 11. května. Zkouška se skládá

ze dvou písemných testů: z českého jazyka

a literatury a z matematiky. n