Jak jsme to zvládli

„Velice obdivuji lidi, kteří pomáhají ostatním

s nákupy, šitím roušek, a lidi, kteří pracují

v nemocnicích a starají se o nemocné. Tito lidé

musí být velice silní a empatičtí. Možná mají

strach, že se nakazí, ale vůbec si to nepřipouští,

jinak by to asi nemohli dělat. Lidé si v této době

uvědomili, že jedině společně dokáží vir zastavit

a že všichni lidé naší země mají společný cíl,

a to ten, aby byl tento vir co nejdříve pryč.“

nic. Lidi si teď váží víc doktorů a sestřiček, které

dnes a denně pomáhají pacientům. Dokonce

jsme nabídli pomoc Francii, která je na tom

velmi špatně. Chci říct, že teď vláda spolupracuje, a nechápu ty lidi, co teď budou kritizovat.“

Kostík, žák 6. A

ZŠ NEPOMUCKÁ

Eliška, žákyně 6. A

„Líbí se mi, jak k sobě lidé nyní vyjadřují empatii. Je jim líto lidí, kteří se nakazili nebo zemřeli.

Díky tomu začali jednat altruisticky. Šijí roušky,

pomáhají důchodcům tím, že jim dojdou pro

nákup a nic za to nechtějí. Hodně lidí ale kritizuje rozhodnutí vlády, i když jen chtějí, aby to

nezašlo tak daleko jako třeba v Itálii. Ale mají

motivaci. A to takovou, že když budou dodržovat proxemiku nebo zůstanou doma, karanténu

zruší. Lidé se bojí tohoto viru nejvíce z jednoho

důvodu, a to že někde slyšeli nějakou nepravdivou zprávu a už si o tom udělali v hlavě obrázek.

Tomuto jevu se říká haló efekt.“

Kiki, žákyně 6. B

„Líbí se mi, že poslední dobou se k sobě lidi

chovají úctyhodně. Najednou je tu empatie.

Líbí se mi, jak se teď skoro všichni chovají

proso­ iálně a jak druhé motivují, protože v tuhle

c

dobu je potřeba zanechat si chladnou hlavu.“

Anežka, žákyně 6. A

„Začneme vládními nařízeními. Česká televize už

několikrát zveřejnila ve zprávách tabulky toho,

jak si podle lidí vede vláda s panikou, a hodně

lidí řeklo, že si vláda vede dobře. Musím uznat,

že i já jsem z toho velice mile překvapen, co

pro nás vláda udělala. Je to spolupráce. Máme

v Česku na chvilku politický mír, protože:

Protesty na pana premiéra předtím byly a teď

8 PÁŤÁK

V NEOBVYKLÉ DOBĚ

Počáteční šok rychle vystřídala snaha zabezpečit základní úkoly, které škola má. První etapa,

která trvala přibližně do konce března 2020, byla

spíše hledáním rozumného způsobu práce učitelů s žáky. Učili jsme se. Vyučující, děti, rodiče.

Někdo dal úkolů příliš, někdo málo, ukázaly se

rozdíly v možnostech žáků a rodin, ale systém

se rozběhl. Nejrychleji se podařilo najít možný

a funkční model výuky paním učitelkám na prvním stupni školy. Rozběhly se videohovory, konzultace individuální a skupinové, pomohli rodiče.

Ve druhé etapě jsme postupně začali pracovat

s dostupnými a rozšířenými možnostmi systému

Google Disk, Google Classroom a Google Meet.

Zadávání a kontrola práce v Classroomech se

osvědčily a postupně se staly běžnou praxí.

Druhá etapa proběhla na začátku dubna.

Ve třetí, stále probíhající etapě jsme přikročili

ke stanovení rozvrhu online hodin v prostředí

Google Meet. Všechny předměty nabídli vyučující dětem v pravidelných půlhodinových dopoledních blocích. Velmi rychle se z těchto online