Očima žáků
Z
Š A MŠ Barrandov:
DEN ZVÍŘAT
Č
tyřnozí mazlíčci jsou pro mnohé z nás
právoplatnými členy rodiny. A také
oni slaví svůj svátek. Mezinárodní
den zvířat nám připomíná, že zvířata jsou
důležitou a neodmyslitelnou součástí našich
životů. Proč jsme ale slavili právě 4. října?
Svátek totiž v celém světě připomíná již od
roku 1931 sv. Františka z Assisi, patrona
všech zvířat, který zasvětil svůj život péči
o nemocná, opuštěná a týraná zvířata.
Děti se na žákovském parlamentu dohodly, že
tento den by třídy mohly přijít do školy v tričku,
na kterém je nějaké zvíře. Každá třída se tohoto
úkolu zhostila po svém. Nezůstalo jen u triček,
školu zaplavila i plyšová zvířátka.
Celé dopoledne jsme ve třídách o zvířátkách
mluvili, psali i zpívali. Děti psaly krátký ilus
trovaný příběh se zvířecím hrdinou, počítaly
příklady se zvířátky, řešily slovní úlohy. Zpívaly
písničky, ve kterých se objevují zvířátka (Kočka
leze dírou, Skákal pes, Malé kotě aj.), a také
vymýšlely básničky nebo malovaly své nejoblíbenější zvíře.
Tento den jsme si všichni užili a také jsme si
připomněli, jak bychom se měli ke zvířátkům
chovat.
PES
Jsem divoký pes. Mým domovem je les.
Rád se chlubím tím, že vyju na Měsíc.
Nerad prozrazuji, že můj kamarád je sýc.
Často se mi zdá, že jsem flekatý.
Těší mě, že jsem chlupatý.
Trápí mě, že žádný pes nedoletěl na Měsíc.
Přeji si, aby mě tam vzal můj strýc.
Anna Vorlíčková, žákyně 4. B
Z
Š Radlická:
VZPOMÍNKY NA SAMETOVOU REVOLUCI
D
eváťáci ze ZŠ Radlická se snažili
pochopit dobu před revolucí v roce
1989.
Paní Hubková z organizace Post Bellum se nám
ve dvouhodinové přednášce snažila přiblížit,
co se tehdy dělo a jak se lidem žilo, a to prostřednictvím výpovědí pamětníků, které nějakým
způsobem ovlivnila.
Mluvili jsme například o studentech, kteří
demonstrace organizovali, dokonce i o složkách
tehdejší VB.
Pamětníci nám ve svých výpovědích osvětlili
pocity z průběhu demonstrací a následné
dopady na jejich životy. Bylo to pro nás velmi
zajímavé a poučné, ale i přesto si myslím, že
tu dobu nedokážeme nikdy zcela pochopit.
Klára Tenková, žákyně 9. A
PÁŤÁK 13