Očima žáků

Z

 Š A MŠ Barrandov:

DEN ZVÍŘAT

Č

tyřnozí mazlíčci jsou pro mnohé z nás

právoplatnými členy rodiny. A také

oni slaví svůj svátek. Mezinárodní

den zvířat nám připomíná, že zvířata jsou

důležitou a neodmyslitelnou součástí našich

životů. Proč jsme ale slavili právě 4. října?

Svátek totiž v celém světě připomíná již od

roku 1931 sv. Františka z Assisi, patrona

všech zvířat, který zasvětil svůj život péči

o nemocná, opuštěná a týraná zvířata.

Děti se na žákovském parlamentu dohodly, že

tento den by třídy mohly přijít do školy v tričku,

na kterém je nějaké zvíře. Každá třída se tohoto

úkolu zhostila po svém. Nezůstalo jen u triček,

školu zaplavila i plyšová zvířátka.

Celé dopoledne jsme ve třídách o zvířátkách

mluvili, psali i zpívali. Děti psaly krátký ilus­

trovaný příběh se zvířecím hrdinou, počítaly

příklady se zvířátky, řešily slovní úlohy. Zpívaly

písničky, ve kterých se objevují zvířátka (Kočka

leze dírou, Skákal pes, Malé kotě aj.), a také

vymýšlely básničky nebo malovaly své nejoblíbenější zvíře.

Tento den jsme si všichni užili a také jsme si

připomněli, jak bychom se měli ke zvířátkům

chovat.

PES

Jsem divoký pes. Mým domovem je les.

Rád se chlubím tím, že vyju na Měsíc.

Nerad prozrazuji, že můj kamarád je sýc.

Často se mi zdá, že jsem flekatý.

Těší mě, že jsem chlupatý.

Trápí mě, že žádný pes nedoletěl na Měsíc.

Přeji si, aby mě tam vzal můj strýc.

Anna Vorlíčková, žákyně 4. B

Z

 Š Radlická:

VZPOMÍNKY NA SAMETOVOU REVOLUCI

D

eváťáci ze ZŠ Radlická se snažili

pochopit dobu před revolucí v roce

1989.

Paní Hubková z organizace Post Bellum se nám

ve dvouhodinové přednášce snažila přiblížit,

co se tehdy dělo a jak se lidem žilo, a to prostřednictvím výpovědí pamětníků, které nějakým

způsobem ovlivnila.

Mluvili jsme například o studentech, kteří

demonstrace organizovali, dokonce i o složkách

tehdejší VB.

Pamětníci nám ve svých výpovědích osvětlili

pocity z průběhu demonstrací a následné

dopady na jejich životy. Bylo to pro nás velmi

zajímavé a poučné, ale i přesto si myslím, že

tu dobu nedokážeme nikdy zcela pochopit.

Klára Tenková, žákyně 9. A

PÁŤÁK 13