Pětka

www.ipetka.cz 

Jak hodnotí distanční výuku žáci?

Vládní opatření školy zasáhla a dočasně

některé paralyzovala, s vývojem situace

museli však ředitelé promptně reagovat

na změny a zajistit vše potřebné.

rozmysleli a uskutečnili v plné míře

vše, co s distanční výukou souvisí. Jde

o výběr či redukci vhodné látky, délku

hodin i celého vyučování, nejvhodnější formy výuky pro jednotlivé předměty i témata, množství domácích

úkolů. I proto jsou velké rozdíly mezi

školami i učiteli – bez většího vodítka

postupuje každý, jak umí.“

Odborníci na duševní pochody se celou bezprecedentní situaci

snaží uchopit pozitivně. „Jako školní

psycholog věřím, že tato generace

vůbec není ztracená, řekla bych spíše

životem vyškolená, a možná nás dokáže v budoucnu příjemně překvapit.

Lekce, kterou jsme jako lidstvo dostali,

ukázala naši zranitelnost v celé její nahotě. Na vlastní kůži jsme mohli zažít,

že kvalitní komunikace, spolupráce,

solidarita a úroveň znalostí nejsou jen

klišé, ale klíčové hodnoty pro přežití.

Buďme si jisti, že naše děti toto vše

plně vnímaly,“ říká školní psycholožka

Eva Kubová ze ZŠ Kořenského. n red

Asi začnu trochu příkře, ale distanční výuka mi velmi nevyhovuje.

Nemá na mě dobrý vliv, trápí mě to. Nejen že se cítím v průběhu času

čím dál vyčerpanější, ale jsem také zvláštně bez příčiny smutná a jakoby

bez života. Chybí mi totiž každodenní kontakt se spolužáky a učiteli. Už

jenom to, že jsem se ráno vzbudila ve stejný čas a prošla se do školy, mi

dělalo jaksi dobře. Ta rutina. Možná dříve jsem si přála, abych nemusela

chodit do školy. Na co „matika“? Máme přece kalkulačky! Ale díky to­

muhle období jsem si uvědomila, jak mi to chybí, a také že samostudium

není žádná hračka. Z on-line hodin si vždy odnesu méně, než kdybych

byla ve škole. Vezměte si třeba fyziku či chemii. U těchto předmětů jsou

zásadní pokusy, které nám ukážou realitu. Ovšem jak to dělat přes

obrazovku? To skoro ani nejde. Nebo další předmět – přírodopis, kde

bychom si mohli například podrobně ukázat kosterní soustavu člověka

na opravdovém modelu. O to vše přicházíme a je to škoda.



Viktorie Š., 8. třída, ZŠ Santoška

Mám raději, když chodím do školy, kde mi paní učitelka řekne, co mám

dělat, a poradí mi, když něčemu nerozumím. Moje máma musí chodit

do práce, takže jsem doma celý den sám. Večer, když přijde z práce, tak

si společně zkontrolujeme, co jsem přes den doma udělal, a naplánuje­

me si, co budu dělat další den. Distanční výuka mě naučila pracovat

na počítači a rychle se orientovat na internetu, ale stejně bych se raději

vrátil zpátky do školy.

Michal, 6. třída, ZŠ Kořenského

9