on zas měnil každou chvíli barvy. Netrvalo
dlouho a já se pustil do plánování, jak mít chamíka ve třídě. Zájem ze strany dětí byl veliký,
ale co rodiče? Sice zákonný zástupce chameleona na třídní schůzky nedorazil, neboť Jemen
je opravdu daleko, ale ostatní rodiče nápad
finančně podpořili. Druhý den na to mi volal
jeden z tatínků mých žáků, že prý by rád zaplatil
nové terárium. Rozeběhlo se kolečko s darovací
smlouvou a podpisy. Já jsem si vzal na starost
elektroinstalaci s osvětlením a s podporou
rodičů se terárko vybavilo.
Na nástěnce přibyla nová služba „chamík“
a vše mohlo začít. Děti si oblíbily rosení – občas
rosí i jeden druhého. Čištění příbytku přináší
nové výzvy a krmení vyžaduje jistou dávku
odvahy. Kdo má chuť, může se zapojit. Někteří
pak zapomenou na čas a páteční oběd ve
školní jídelně nestihnou…
Očima žáků
ZŠ Tyršova:
PŘÍBĚHY NAŠICH SOUSEDŮ –
PO STOPÁCH PAMĚTNÍKŮ Z PĚTKY
N
aše základní škola se již poněkolikáté zapojila do projektu s názvem
Příběhy našich sousedů, pořádaného
organizací Post Bellum. Do projektu byly
zapojeny dva týmy žáků devátých tříd. První
z týmů ve složení Dan Volf, Oliver Martin
Brown, Matyáš Macek a Adam Uhrin měl
tu čest pracovat s novinářkou a spisovatelkou Naděždou Mihalovičovou. Druhý tým ve
složení Bára Erlichová a Kristýna Hájková
mapoval život novináře a fotografa Jana
Krupky. Cílem tohoto projektu bylo natočení
rozhlasové reportáže.
Samotnému natáčení předcházel obrovský kus
týmové práce a spolupráce, jelikož bylo potřeba
si rozdělit úlohy, sestavit seznam otázek a poté
se vypravit za pamětníkem. Následně bylo nutné
natočený materiál zpracovat a vybrat z něj
nejzajímavější momenty pro finální rozhlasovou
reportáž.
Oba dva týmy se úkolu zhostily na výbornou,
vytvořily skvělé reportáže a následně své projekty
představily před téměř dvěma sty návštěvníky
během prezentace projektů z celé Prahy 5. Jejich
reportáže odvysílal Český rozhlas v rámci večerního vstupu s tematikou československé historie.
Žáci měli šanci poznat naše dějiny z jiného úhlu,
skrze střípky ze života pamětníků. Věřím, že
žáci, kteří se do tohoto skvělého projektu zapojili, také přehodnotili svůj pohled na seniory.
Během práce na projektu zjistili, že tyto nenápadné postavy, které běžně potkávají například
v metru, mají za sebou často zážitky, o nichž se
nám ani nesnilo.
Lukáš Vykouk, ZŠ Tyršova
PÁŤÁK 9