on zas měnil každou chvíli barvy. Netrvalo

dlouho a já se pustil do plánování, jak mít chamíka ve třídě. Zájem ze strany dětí byl veliký,

ale co rodiče? Sice zákonný zástupce chameleona na třídní schůzky nedorazil, neboť Jemen

je opravdu daleko, ale ostatní rodiče nápad

finančně podpořili. Druhý den na to mi volal

jeden z tatínků mých žáků, že prý by rád zaplatil

nové terárium. Rozeběhlo se kolečko s darovací

smlouvou a podpisy. Já jsem si vzal na starost

elektroinstalaci s osvětlením a s podporou

rodičů se terárko vybavilo.

Na nástěnce přibyla nová služba „chamík“

a vše mohlo začít. Děti si oblíbily rosení – občas

rosí i jeden druhého. Čištění příbytku přináší

nové výzvy a krmení vyžaduje jistou dávku

odvahy. Kdo má chuť, může se zapojit. Někteří

pak zapomenou na čas a páteční oběd ve

školní jídelně nestihnou…

Očima žáků

ZŠ Tyršova:

PŘÍBĚHY NAŠICH SOUSEDŮ –

PO STOPÁCH PAMĚTNÍKŮ Z PĚTKY

N

aše základní škola se již poněkolikáté zapojila do projektu s názvem

Příběhy našich sousedů, pořádaného

organizací Post Bellum. Do projektu byly

zapojeny dva týmy žáků devátých tříd. První

z týmů ve složení Dan Volf, Oliver Martin

Brown, Matyáš Macek a Adam Uhrin měl

tu čest pracovat s novinářkou a spisovatelkou Naděždou Mihalovičovou. Druhý tým ve

složení Bára Erlichová a Kristýna Hájková

mapoval život novináře a fotografa Jana

Krupky. Cílem tohoto projektu bylo natočení

rozhlasové reportáže.

Samotnému natáčení předcházel obrovský kus

týmové práce a spolupráce, jelikož bylo potřeba

si rozdělit úlohy, sestavit seznam otázek a poté

se vypravit za pamětníkem. Následně bylo nutné

natočený materiál zpracovat a vybrat z něj

nejzajímavější momenty pro finální rozhlasovou

reportáž.

Oba dva týmy se úkolu zhostily na výbornou,

vytvořily skvělé reportáže a následně své projekty

představily před téměř dvěma sty návštěvníky

během prezentace projektů z celé Prahy 5. Jejich

reportáže odvysílal Český rozhlas v rámci večerního vstupu s tematikou československé historie.

Žáci měli šanci poznat naše dějiny z jiného úhlu,

skrze střípky ze života pamětníků. Věřím, že

žáci, kteří se do tohoto skvělého projektu zapojili, také přehodnotili svůj pohled na seniory.

Během práce na projektu zjistili, že tyto nenápadné postavy, které běžně potkávají například

v metru, mají za sebou často zážitky, o nichž se

nám ani nesnilo.

Lukáš Vykouk, ZŠ Tyršova

PÁŤÁK 9