MŠ NAD PALATOU

s návodem k tvoření, odkazy na tematická vzdělávací videa, oblíbené pohádky, písničky apod.

Nechyběla ani řada instruktážních videí, jak si

doma zacvičit. Některá videa natočily (jako své

prvotiny) také paní učitelky. Prostřednictvím již

známých písniček či básniček jsme si i zavzpomínali na dobu „předkoronavirovou“.

Posledním námi zvoleným tématem bylo zdraví.

Hravou formou jsme se pokusili dětem připomenout, jak mají správně pečovat o své tělo i mysl.

„Popovídali“ jsme si o našich emocích, zkusili

probrat, co právě prožíváme, připomenout, jak

je důležité brát ohled na druhé, jaké je třeba

dodržovat hygienické návyky apod.

RADOSTNÉ TVOŘENÍ VE VESMÍRU

I V PŘÍRODĚ

- MŠ Nad Palatou MŠ PODBĚLOHORSKÁ

Ani MŠ Nad Palatou a MŠ Pod Lipkami v době

nouzového stavu neusnula a kromě prací na

úklidu a všelikého zvelebování uvnitř i vně

budov jsme se snažili být i pedagogy.

Pro komunikaci s dětmi a jejich rodiči jsme

zvolili formu e-mailové korespondence. Vyzývali

jsme děti k různým zábavným, a přesto přínosným aktivitám. Pravidelné každodenní zprávy se

vždy týkaly jednoho zvoleného tématu, některým z nich jsme věnovali třeba i celý týden.

Zaslané materiály sloužily rodičům jako ucelená

inspirace, jak s dětmi doma pracovat a zahrát si

tak trochu na paní učitelky.

ROZCVIČKY, DÁRKY A UKLIZENÝ HRAD

Snažili jsme se podpořit děti, ale snad i jejich

rodiče v pozitivním přístupu a radostném tvoření. Kladné reakce rodičů a hlavně dětí, které

s chutí a radostí plnily námi zadané úkoly, nás

opravdu mile překvapily.

Mnohé děti velmi zaujalo například téma vesmír,

jiné zase rodina a moje maminka, zvířátka kolem

nás, jarní příroda, Velikonoce a mnoho dalších.

Vždy jsme se snažili, aby si z nabízených aktivit

vybraly jak děti, které se již v září chystají do

školy, tak i ty nejmenší. Naše příspěvky obsahovaly pracovní listy, omalovánky, fotoseriály

V době nouzového stavu jsme připravili spoustu

projektů, které si s dětmi užijeme v příštím

školním roce. Hned na jeho začátek jsme

nachystali nová Pravidla chování na hradě

Klamovka, pak přijde na řadu projekt s názvem

Emoce, který pomáhá sebepoznávání a poznávání emocí svých i lidí ve svém okolí, na závěr

školního roku je naplánován projekt Řády

hradu Klamovka, který motivuje děti v průběhu

celého školního roku k dobrosrdečnosti, statečnosti, bystrosti, spravedlnosti a jiným dobrým

vlastnostem.

PÁŤÁK 17