Pětka

www.ipetka.cz 

TRAMVAJE

Trať na Barrandov opět funguje

Foto: Jan Šurovský

Nepříjemnou zprávou pro

cestující je zmiňované uzavření

výstupu z metra Na Knížecí.

Jistě dobrou pak obnovení

tramvajového spojení mezi

Smíchovem a Barrandovem.

P

o více než sedmi měsících

stavebních prací pražský dopravní podnik (DPP) dokončil

rekonstrukci 1443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici. Zcela

se tak obnovil provoz linek 4, 5, 12,

20 a 94 mezi Smíchovským nádražím

a Sídlištěm Barrandov. Šlo o jednu

z největších letošních investičních akcí

podniku.

Soubor investičních akcí a oprav

v Nádražní ulici (trať z roku 1985)

probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým

terminálem Smíchovské nádraží po

napojení Nádražní ulice na ulici Na

Zlíchově. Na zhruba 900metrovém

úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od

sebe nově oddělil tramvajový provoz

od silničního. V rámci stavebních prací DPP odstranil původní velkoplošné

panely a nahradil je novou konstrukcí,

kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a v místech

se zákrytem kolejnicí NT1.

Opravený most

V koordinaci s Technickou správou

komunikací se také zrekonstruoval

most přes železniční trať Praha –

Plzeň, vozovky, chodníky, nástupiště

autobusových a tramvajových zastávek

Lihovar. Důležitou součástí rekonstrukce tratě byla příprava na stavbu

nového Dvoreckého mostu. DPP zde

vybudoval část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení

nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací

dotýkajících se nově zrekonstruované

tramvajové tratě. Během rekonstrukce

tramvajové tratě v Nádražní ulici se

použilo například 132 tun nových

kolejnic, 2160 metrů trolejového drátu

či 259 dřevěných a 2042 kusů betonových pražců.

„Povedlo se nám tramvajovou trať

po většinu délky přeložit ke stávající železniční trati Praha – Plzeň.

Kladem této varianty je plné oddělení

Oprava Nádražní

ulice trvala přes

sedm měsíců

tramvajové dopravy od silniční na

úseku dlouhém bezmála 900 metrů. Dalším kladem je, že nemusíme

čekat na rozhodnutí, a především na

následnou realizaci všech zamýšlených

aktivit mezi Nádražní ulicí a Vltavou.

V rámci rekonstrukčních prací nastal

pokrok i u Lihovaru. Došlo zde k rozšíření úzkého hrdla Nádražní ulice,

a proto se u Lihovaru vejde vedle sebe

tramvajová trať a k tomu nezávislá

dvouproudá vozovka,“ informoval

technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Řidiči si ještě chvíli počkají

TSK již dokončila stavební práce na

vozovkách a chodnících v místě, kde

132 tun

Tolik nových kolejnic se použilo

během rekonstrukce tramvajové tratě

v Nádražní ulici.

došlo k přeložení tramvajového tělesa

ze stávající polohy ve středu ulice do

nové polohy na západní straně. Další

práce probíhají na mostě na Zlíchově.

„Již za provozu tramvají budou

probíhat dokončovací práce na

vozovkách a příslušenství mostu.

Kompletně by měl být most dokončen ve druhé polovině prosince, kdy

se tam vrátí i automobily. Most je

také připravený pro napojení budoucího Dvoreckého mostu. Poslední

rozsáhlou stavbou, která v koordinaci

probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava

autobusové zastávky Lihovar. Stavební práce v okolí potrvají do konce

listopadu, jen s drobným omezením

chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ uvedla mluvčí

TSK Barbora Lišková.

Z majetkoprávních důvodů

zatím dopravní podnik nevybudoval

zastávky ČSAD Smíchov, protože

k nim aktuálně není možné zřídit

přístupovou cestu. DPP zde ale

zachoval prostorovou rezervu, a až

dojde k rozvoji území, zastávky doplní

a stanou se základem tamní dopravní

obsluhy. n red

11