Pětka
www.ipetka.cz
TRAMVAJE
Trať na Barrandov opět funguje
Foto: Jan Šurovský
Nepříjemnou zprávou pro
cestující je zmiňované uzavření
výstupu z metra Na Knížecí.
Jistě dobrou pak obnovení
tramvajového spojení mezi
Smíchovem a Barrandovem.
P
o více než sedmi měsících
stavebních prací pražský dopravní podnik (DPP) dokončil
rekonstrukci 1443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici. Zcela
se tak obnovil provoz linek 4, 5, 12,
20 a 94 mezi Smíchovským nádražím
a Sídlištěm Barrandov. Šlo o jednu
z největších letošních investičních akcí
podniku.
Soubor investičních akcí a oprav
v Nádražní ulici (trať z roku 1985)
probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým
terminálem Smíchovské nádraží po
napojení Nádražní ulice na ulici Na
Zlíchově. Na zhruba 900metrovém
úseku DPP přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha – Plzeň, čímž od
sebe nově oddělil tramvajový provoz
od silničního. V rámci stavebních prací DPP odstranil původní velkoplošné
panely a nahradil je novou konstrukcí,
kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a v místech
se zákrytem kolejnicí NT1.
Opravený most
V koordinaci s Technickou správou
komunikací se také zrekonstruoval
most přes železniční trať Praha –
Plzeň, vozovky, chodníky, nástupiště
autobusových a tramvajových zastávek
Lihovar. Důležitou součástí rekonstrukce tratě byla příprava na stavbu
nového Dvoreckého mostu. DPP zde
vybudoval část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení
nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací
dotýkajících se nově zrekonstruované
tramvajové tratě. Během rekonstrukce
tramvajové tratě v Nádražní ulici se
použilo například 132 tun nových
kolejnic, 2160 metrů trolejového drátu
či 259 dřevěných a 2042 kusů betonových pražců.
„Povedlo se nám tramvajovou trať
po většinu délky přeložit ke stávající železniční trati Praha – Plzeň.
Kladem této varianty je plné oddělení
Oprava Nádražní
ulice trvala přes
sedm měsíců
tramvajové dopravy od silniční na
úseku dlouhém bezmála 900 metrů. Dalším kladem je, že nemusíme
čekat na rozhodnutí, a především na
následnou realizaci všech zamýšlených
aktivit mezi Nádražní ulicí a Vltavou.
V rámci rekonstrukčních prací nastal
pokrok i u Lihovaru. Došlo zde k rozšíření úzkého hrdla Nádražní ulice,
a proto se u Lihovaru vejde vedle sebe
tramvajová trať a k tomu nezávislá
dvouproudá vozovka,“ informoval
technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Řidiči si ještě chvíli počkají
TSK již dokončila stavební práce na
vozovkách a chodnících v místě, kde
132 tun
Tolik nových kolejnic se použilo
během rekonstrukce tramvajové tratě
v Nádražní ulici.
došlo k přeložení tramvajového tělesa
ze stávající polohy ve středu ulice do
nové polohy na západní straně. Další
práce probíhají na mostě na Zlíchově.
„Již za provozu tramvají budou
probíhat dokončovací práce na
vozovkách a příslušenství mostu.
Kompletně by měl být most dokončen ve druhé polovině prosince, kdy
se tam vrátí i automobily. Most je
také připravený pro napojení budoucího Dvoreckého mostu. Poslední
rozsáhlou stavbou, která v koordinaci
probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava
autobusové zastávky Lihovar. Stavební práce v okolí potrvají do konce
listopadu, jen s drobným omezením
chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ uvedla mluvčí
TSK Barbora Lišková.
Z majetkoprávních důvodů
zatím dopravní podnik nevybudoval
zastávky ČSAD Smíchov, protože
k nim aktuálně není možné zřídit
přístupovou cestu. DPP zde ale
zachoval prostorovou rezervu, a až
dojde k rozvoji území, zastávky doplní
a stanou se základem tamní dopravní
obsluhy. n red
11