Pětka
www.ipetka.cz
ZŠ POD ŽVAHOVEM
Jaký byl první rok po znovuotevření?
Školní rok 2019/2020
začala ZŠ Pod Žvahovem
s naplněnou kapacitou
150 žáků. Největší výzvou
byla tvorba a uskutečnění
vlastní vize a školního
vzdělávacího programu.
V
edení školy spatřuje největší potenciál pro zaměření školy v rozvoji „soft
skills“, tedy nejen komunikačních
a prezentačních dovedností, ale
také schopností řídit a koordinovat tým a využít jedinečného
prostředí a okolí školy.
V rámci možností uplynulého školního roku se podařilo
zahájit a rozjet program „Ukaž
a vyprávěj“ pro 2. ročníky, žáci
3. ročníku navrhli a zrealizovali
výzdobu školní jídelny a dalších
prostor školy, „čtvrťáci“ pracovali
na tvorbě tematické mapy okolí
školy, v režii žáků 5. ročníku bylo
vydáno 4. číslo časopisu „Žvahováček“. V první části školního
roku se podařilo uskutečnit dva
projektové dny, všechny třídy se zúčastnily
zimní školy v přírodě
s výukou lyžování.
Zásadní pro
budoucnost školy je
započatá spolupráce
s Pedagogickou fakul-
n průběžně rozšiřovat a inovovat venkovní
Základní škola Pod Žvahovem leží v malebné oblasti Hlubočep
tou Univerzity Karlovy. V pedagogickém sboru jsou díky této
spolupráci tři její absolventky,
ve škole začnou probíhat praxe.
S katedrou primární pedagogiky
a s Koučink akademií zorganizovalo vedení školy dvoudenní výjezdní školení, které
bylo zaměřené na formativní
hodnocení. Díky aprobovanosti
vyučujících může být realizována výuka anglického
jazyka metodou výuky
CLIL.
Na dobu distanční
výuky se podařilo
promptně nastavit
fungující systém, který
je založený na každo-
prostory a udržovat ty stávající,
n při rekonstrukcích školských objektů dbát
na odpovídající zázemí pro zaměstnance,
n vybudovat další bezbariérové přístupy do MŠ,
n zdůrazňovat úlohu ředitele v zapojování
všech zaměstnanců (a to pedagogů
i nepedagogů) do tvorby vizí a plánů škol,
komunikovat s nimi nejen směřování školy,
ale i plnění stanovených cílů,
n podpořit ředitele tak, aby měli časovou kapacitu na realizaci pravidelného hodnocení
práce učitelů,
n podpořit spolupráci veřejnosti a místních
komunit se školami,
n zachovat současný servis administrace EU
projektů pro školy,
n po ukončení EU projektů začít přímo podporovat další vzdělávání učitelů,
denní on-line výuce. Díky tomu
nedošlo k markantnímu propadu
či diskontinuitě výuky.
Ve školním roce 2020/2021
se poprvé otevírá třída pro žáky
6. ročníku, tedy 2. stupně. Školní
družina má v současnosti pět oddělení, v odpoledních hodinách
bude probíhat čtrnáct různých
kroužků. „Jsem nesmírně rád, že
se podařilo dosáhnout dohody
o uvolnění 3. patra, které jsme
tak mohli tento rok zrekonstruovat a vyjít tak vstříc zájmu
rodičů. Je krásné vidět, jak nám
na Žvahově postupně vyrůstá
i druhý stupeň. Věřím, že se
nám do konce volebního období
podaří celý objekt a areál vrátit
np
odporovat sdílení zkušeností učitelů napříč
školami,
nz
achovat nadstandardní finanční
podporu úvazků pro nepedagogické
pracovníky (ulehčení administrativní
zátěže).
Výstupy za konkrétní školu lze dohledat na
webových stránkách dané MŠ, případně lze
kontaktovat její vedení.
Dvouleté plány
Na základě konkrétních poznatků ze SWOT
analýzy ZŠ a MŠ jsou vypracovány dvouleté plány rozvoje na období 2020/2021
a 2021/2022. Cíle rozvoje školy pro roky
2020 až 2022 se budou týkat hlavně oblasti
personální, vzdělávací, materiálně-technické
a komunikace a spolupráce.
základní škole a zrekonstruovat
i zbylé prostory,“ uvedl místostarosta Martin Damašek (TOP 09).
Podle ředitele školy Jana Horkela se první samostatný školní
rok povedl více, než kdokoli
očekával, a to i za ztížených podmínek. „Ačkoliv je před vedením
školy ještě spousta práce, je
potěšující každodenní pozitivní
zpětná vazba žáků a jejich rodičů. Naše škola je stále na začátku
a má šanci budovat svou cestu,
natolik jedinečnou, jak jedinečná
je naše škola – svou polohou,
velikostí, možnostmi a hlavně
energií i láskou do ní vloženou
při jejím znovuotevření,“ řekl
ředitel. n red
Každá oblast bude strukturována, specifikují a stanoví se dílčí cíle. Součástí plánu bude
zachycení současného stavu, stanovení dílčích
cílů, určení odpovědnosti za splnění cíle a stanovení kontrolního systému.
Konkurzy
Na konci letošního července skončil šestiletý
mandát ředitelů tří základních škol. Jednalo se
o ředitele FZŠ Drtinova, ZŠ a MŠ Kořenského
a FZŠ a MŠ V Remízku. V souladu s platnou
legislativou byly vypsány konkurzy na pozice
ředitelů těchto škol, všichni tři ředitelé se do
konkurzu přihlásili a všichni obhájili svoji
pozici.
Ředitel ZŠ a MŠ Radlická Lumír Sokol
opustil pozici ředitele školy a odešel do důchodu. V následném konkurzu uspěl Dalibor
Neckář. n red
21