Pětka

www.ipetka.cz 

ZŠ POD ŽVAHOVEM

Jaký byl první rok po znovuotevření?

Školní rok 2019/2020

začala ZŠ Pod Žvahovem

s naplněnou kapacitou

150 žáků. Největší výzvou

byla tvorba a uskutečnění

vlastní vize a školního

vzdělávacího programu.

V

edení školy spatřuje největší potenciál pro zaměření školy v rozvoji „soft

skills“, tedy nejen komunikačních

a prezentačních dovedností, ale

také schopností řídit a koordinovat tým a využít jedinečného

prostředí a okolí školy.

V rámci možností uplynulého školního roku se podařilo

zahájit a rozjet program „Ukaž

a vyprávěj“ pro 2. ročníky, žáci

3. ročníku navrhli a zrealizovali

výzdobu školní jídelny a dalších

prostor školy, „čtvrťáci“ pracovali

na tvorbě tematické mapy okolí

školy, v režii žáků 5. ročníku bylo

vydáno 4. číslo časopisu „Žvahováček“. V první části školního

roku se podařilo uskutečnit dva

projektové dny, všechny třídy se zúčastnily

zimní školy v přírodě

s výukou lyžování.

Zásadní pro

budoucnost školy je

započatá spolupráce

s Pedagogickou fakul-

n  růběžně rozšiřovat a inovovat venkovní

p

Základní škola Pod Žvahovem leží v malebné oblasti Hlubočep

tou Univerzity Karlovy. V pedagogickém sboru jsou díky této

spolupráci tři její absolventky,

ve škole začnou probíhat praxe.

S katedrou primární pedagogiky

a s Koučink akademií zorganizovalo vedení školy dvoudenní výjezdní školení, které

bylo zaměřené na formativní

hodnocení. Díky aprobovanosti

vyučujících může být realizována výuka anglického

jazyka metodou výuky

CLIL.

Na dobu distanční

výuky se podařilo

promptně nastavit

fungující systém, který

je založený na každo-

prostory a udržovat ty stávající,

n  ři rekonstrukcích školských objektů dbát

p

na odpovídající zázemí pro zaměstnance,

n  ybudovat další bezbariérové přístupy do MŠ,

v

n  důrazňovat úlohu ředitele v zapojování

z

všech zaměstnanců (a to pedagogů

i nepedagogů) do tvorby vizí a plánů škol,

komunikovat s nimi nejen směřování školy,

ale i plnění stanovených cílů,

n  odpořit ředitele tak, aby měli časovou kap

pacitu na realizaci pravidelného hodnocení

práce učitelů,

n  odpořit spolupráci veřejnosti a místních

p

komunit se školami,

n  achovat současný servis administrace EU

z

projektů pro školy,

n  o ukončení EU projektů začít přímo podp

porovat další vzdělávání učitelů,

denní on-line výuce. Díky tomu

nedošlo k markantnímu propadu

či diskontinuitě výuky.

Ve školním roce 2020/2021

se poprvé otevírá třída pro žáky

6. ročníku, tedy 2. stupně. Školní

družina má v současnosti pět oddělení, v odpoledních hodinách

bude probíhat čtrnáct různých

kroužků. „Jsem nesmírně rád, že

se podařilo dosáhnout dohody

o uvolnění 3. patra, které jsme

tak mohli tento rok zrekonstruovat a vyjít tak vstříc zájmu

rodičů. Je krásné vidět, jak nám

na Žvahově postupně vyrůstá

i druhý stupeň. Věřím, že se

nám do konce volebního období

podaří celý objekt a areál vrátit

n podporovat sdílení zkušeností učitelů napříč



školami,

n zachovat nadstandardní finanční



podporu úvazků pro nepedagogické

pracovníky (ulehčení administrativní

zátěže).

Výstupy za konkrétní školu lze dohledat na

webových stránkách dané MŠ, případně lze

kontaktovat její vedení.

Dvouleté plány

Na základě konkrétních poznatků ze SWOT

analýzy ZŠ a MŠ jsou vypracovány dvouleté plány rozvoje na období 2020/2021

a 2021/2022. Cíle rozvoje školy pro roky

2020 až 2022 se budou týkat hlavně oblasti

personální, vzdělávací, materiálně-technické

a komunikace a spolupráce.

základní škole a zrekonstruovat

i zbylé prostory,“ uvedl místostarosta Martin Damašek (TOP 09).

Podle ředitele školy Jana Horkela se první samostatný školní

rok povedl více, než kdokoli

očekával, a to i za ztížených podmínek. „Ačkoliv je před vedením

školy ještě spousta práce, je

potěšující každodenní pozitivní

zpětná vazba žáků a jejich rodičů. Naše škola je stále na začátku

a má šanci budovat svou cestu,

natolik jedinečnou, jak jedinečná

je naše škola – svou polohou,

velikostí, možnostmi a hlavně

energií i láskou do ní vloženou

při jejím znovuotevření,“ řekl

ředitel. n red

Každá oblast bude strukturována, specifikují a stanoví se dílčí cíle. Součástí plánu bude

zachycení současného stavu, stanovení dílčích

cílů, určení odpovědnosti za splnění cíle a stanovení kontrolního systému.

Konkurzy

Na konci letošního července skončil šestiletý

mandát ředitelů tří základních škol. Jednalo se

o ředitele FZŠ Drtinova, ZŠ a MŠ Kořenského

a FZŠ a MŠ V Remízku. V souladu s platnou

legislativou byly vypsány konkurzy na pozice

ředitelů těchto škol, všichni tři ředitelé se do

konkurzu přihlásili a všichni obhájili svoji

pozici.

Ředitel ZŠ a MŠ Radlická Lumír Sokol

opustil pozici ředitele školy a odešel do důchodu. V následném konkurzu uspěl Dalibor

Neckář. n red

21