Pětka

ZÁŘÍ /2020

ŠKOLSTVÍ

INVESTICE

Kapacita v lavicích se opět zvedla

V základních školách od začátku

letošního září přibylo 180 míst,

kapacita mateřských škol vzrostla

o 72 míst.

LETOŠNÍ ŠKOLSKÉ

OPRAVY A INVESTICE

V

elkou zásluhu na tom má nově otevřená MŠ Waltrovka nacházející se na

Walterově náměstí v novém rezidenčním a kancelářském komplexu v Jinonicích.

Jedná se o detašované pracoviště ZŠ a MŠ

U Tyršovy školy. Zápis do této mateřské

školy se uskutečnil v květnu a během léta

se škola připravovala na přijetí dětí do čtyř

tříd. V nich je maximálně 18 ratolestí, což

jistě ocení rodiče, pedagogové i děti samotné. Bylo nutné pořídit veškeré vybavení do

tříd a šaten, a protože je prostor moderní

a zároveň atypický, bylo vybavení vyráběno

na zakázku a na míru.

Dalším úkolem bylo zajistit pro děti pomůcky pro učení a hraní.

Společnost Penta Real Estate vybudovala

v areálu mateřské školy zahradu včetně altánu,

herních prvků a pískoviště.

Nový pavilon ZŠ waldorfská

Waldorfská škola v Butovicích se potýkala dlouhodobě s nedostatkem prostorných

a moderních učeben pro žáky druhého stupně.

Třídy prvního stupně jsou situovány v rekonstruované hlavní školní budově v Butovické

ulici, druhý stupeň sídlí v pavilonech v areálu

v ulici Mezi Rolemi, zhruba 300 metrů od

hlavní budovy. Pro potřeby 2. stupně byla v letech 2018 až 2020 realizována výstavba nového

pavilonu. Kapacita základní školy se tak zvýšila

o 120 míst.

V Jinonicích se otevírá nová Mateřská škola Waltrovka

Kromě budovy samotné se pracovalo také

na okolí pavilonu tak, aby nová stavba dobře

sloužila potřebám dětí, učitelů, rodičů a všech

dalších hostů školy jako součást celého areálu

v ulici Mezi Rolemi. Investiční akce si vyžádala

více než 54 milionů korun, část finančních

prostředků bude čerpána z Operačního programu Praha – pól růstu.

Nové třídy Pod Žvahovem

Před rokem zahájila ZŠ Pod Žvahovem výuku

jako nově vzniklá samostatná škola, od roku

2015 se ve škole již vyučovalo, ale zařízení

patřilo jako odloučené pracoviště pod ZŠ a MŠ

Kořenského. Žáci prvního ročníku, kteří nastupovali do školy v září 2015, „vyrostli“ a nyní už

navštěvují 6. ročník, tedy 2. stupeň. O školu je

velký zájem, a proto byly zrekonstruovány další

tři třídy v objektu školy. Kapacita základní

školy tak vzrostla o 60 míst. n red

Dokončené v létě:

n FZŠ Drtinova – učebna fyziky

n ZŠ a MŠ Chaplinovo nám. – oprava

podlahy tělocvičny

n ZŠ Pod Žvahovem – rekonstrukce

tří tříd

n ZŠ U Santošky – další etapa

výměny oken

n ZŠ a MŠ U Tyršovy školy –

rekonstrukce kotelny

n FZŠ a MŠ V Remízku – dokončení

rekonstrukce sportovního areálu

n Waldorfská ZŠ – nový pavilon Mezi

Rolemi

n ZŠ Weberova – rekonstrukce tříd

k navýšení kapacit

n MŠ Holečkova – rekonstrukce

kotelny

n MŠ nám. 14. října – oprava sauny

n MŠ U Santošky – rekonstrukce

elektroinstalace a osvětlení

Zahájené na jaře a v létě:

n FZŠ Drtinova – rekonstrukce

bývalého gymnázia

n ZŠ Nepomucká – zateplení budovy

včetně výměny oken

n ZŠ U Santošky – vzduchotechnika

pro kuchyni a školní jídelnu

n MŠ Podbělohorská – rekonstrukce

služebního bytu pro využití na

třídu

SWOT

Radnice analyzovala mateřské školy

Na loňskou SWOT analýzu základních

škol zřizovaných radnicí Prahy 5 letos

navázala podobná, týkající se škol

mateřských.

A

nalýzu, která například definuje silné

či slabé stránky zkoumaného subjektu,

provedla pracovní skupina složená ze

zástupců zřizovatele, ředitelů mateřinek a odborníků v oblasti školství. „Již od počátku bylo

záměrem do akce zahrnout co nejširší spektrum aktérů. Jinak situaci ve škole mohou vidět

20

učitelé, jinak vedení školy, úplně jinak rodiče.

Pouze při zahrnutí všech skupin můžeme

získat ucelený pohled na věc,“ konstatovala

starostka Prahy 5 Renáta Zajíčková (ODS).

Základem celé analýzy bylo dotazníkové

šetření, které proběhlo elektronickou formou

během letošního března a dubna. Dotazník byl

jednotný pro všechny školy, respondenti vždy

odpovídali na otázky za svou vlastní školu. Šlo

o tyto oblasti:

n vize a směřování MŠ,

n výuka a vzdělávací proces,

n atmosféra v MŠ,

n motivace a spolupráce v kolektivu,

n pravidla a způsob řešení problémů,

n vzdělávání pedagogů,

n vztahy s vedením MŠ,

n komunikace s MŠ,

n materiální a prostorové vybavení,

n kvalita stravování.

Z uvedené SWOT analýzy vyplývají pro zřizovatele především následující možné kroky

a doporučení:

nz

 achovat stávající podporu školám v oblasti

vybavenosti,