Pětka
ZÁŘÍ /2020
ŠKOLSTVÍ
INVESTICE
Kapacita v lavicích se opět zvedla
V základních školách od začátku
letošního září přibylo 180 míst,
kapacita mateřských škol vzrostla
o 72 míst.
LETOŠNÍ ŠKOLSKÉ
OPRAVY A INVESTICE
V
elkou zásluhu na tom má nově otevřená MŠ Waltrovka nacházející se na
Walterově náměstí v novém rezidenčním a kancelářském komplexu v Jinonicích.
Jedná se o detašované pracoviště ZŠ a MŠ
U Tyršovy školy. Zápis do této mateřské
školy se uskutečnil v květnu a během léta
se škola připravovala na přijetí dětí do čtyř
tříd. V nich je maximálně 18 ratolestí, což
jistě ocení rodiče, pedagogové i děti samotné. Bylo nutné pořídit veškeré vybavení do
tříd a šaten, a protože je prostor moderní
a zároveň atypický, bylo vybavení vyráběno
na zakázku a na míru.
Dalším úkolem bylo zajistit pro děti pomůcky pro učení a hraní.
Společnost Penta Real Estate vybudovala
v areálu mateřské školy zahradu včetně altánu,
herních prvků a pískoviště.
Nový pavilon ZŠ waldorfská
Waldorfská škola v Butovicích se potýkala dlouhodobě s nedostatkem prostorných
a moderních učeben pro žáky druhého stupně.
Třídy prvního stupně jsou situovány v rekonstruované hlavní školní budově v Butovické
ulici, druhý stupeň sídlí v pavilonech v areálu
v ulici Mezi Rolemi, zhruba 300 metrů od
hlavní budovy. Pro potřeby 2. stupně byla v letech 2018 až 2020 realizována výstavba nového
pavilonu. Kapacita základní školy se tak zvýšila
o 120 míst.
V Jinonicích se otevírá nová Mateřská škola Waltrovka
Kromě budovy samotné se pracovalo také
na okolí pavilonu tak, aby nová stavba dobře
sloužila potřebám dětí, učitelů, rodičů a všech
dalších hostů školy jako součást celého areálu
v ulici Mezi Rolemi. Investiční akce si vyžádala
více než 54 milionů korun, část finančních
prostředků bude čerpána z Operačního programu Praha – pól růstu.
Nové třídy Pod Žvahovem
Před rokem zahájila ZŠ Pod Žvahovem výuku
jako nově vzniklá samostatná škola, od roku
2015 se ve škole již vyučovalo, ale zařízení
patřilo jako odloučené pracoviště pod ZŠ a MŠ
Kořenského. Žáci prvního ročníku, kteří nastupovali do školy v září 2015, „vyrostli“ a nyní už
navštěvují 6. ročník, tedy 2. stupeň. O školu je
velký zájem, a proto byly zrekonstruovány další
tři třídy v objektu školy. Kapacita základní
školy tak vzrostla o 60 míst. n red
Dokončené v létě:
n FZŠ Drtinova – učebna fyziky
n ZŠ a MŠ Chaplinovo nám. – oprava
podlahy tělocvičny
n ZŠ Pod Žvahovem – rekonstrukce
tří tříd
n ZŠ U Santošky – další etapa
výměny oken
n ZŠ a MŠ U Tyršovy školy –
rekonstrukce kotelny
n FZŠ a MŠ V Remízku – dokončení
rekonstrukce sportovního areálu
n Waldorfská ZŠ – nový pavilon Mezi
Rolemi
n ZŠ Weberova – rekonstrukce tříd
k navýšení kapacit
n MŠ Holečkova – rekonstrukce
kotelny
n MŠ nám. 14. října – oprava sauny
n MŠ U Santošky – rekonstrukce
elektroinstalace a osvětlení
Zahájené na jaře a v létě:
n FZŠ Drtinova – rekonstrukce
bývalého gymnázia
n ZŠ Nepomucká – zateplení budovy
včetně výměny oken
n ZŠ U Santošky – vzduchotechnika
pro kuchyni a školní jídelnu
n MŠ Podbělohorská – rekonstrukce
služebního bytu pro využití na
třídu
SWOT
Radnice analyzovala mateřské školy
Na loňskou SWOT analýzu základních
škol zřizovaných radnicí Prahy 5 letos
navázala podobná, týkající se škol
mateřských.
A
nalýzu, která například definuje silné
či slabé stránky zkoumaného subjektu,
provedla pracovní skupina složená ze
zástupců zřizovatele, ředitelů mateřinek a odborníků v oblasti školství. „Již od počátku bylo
záměrem do akce zahrnout co nejširší spektrum aktérů. Jinak situaci ve škole mohou vidět
20
učitelé, jinak vedení školy, úplně jinak rodiče.
Pouze při zahrnutí všech skupin můžeme
získat ucelený pohled na věc,“ konstatovala
starostka Prahy 5 Renáta Zajíčková (ODS).
Základem celé analýzy bylo dotazníkové
šetření, které proběhlo elektronickou formou
během letošního března a dubna. Dotazník byl
jednotný pro všechny školy, respondenti vždy
odpovídali na otázky za svou vlastní školu. Šlo
o tyto oblasti:
n vize a směřování MŠ,
n výuka a vzdělávací proces,
n atmosféra v MŠ,
n motivace a spolupráce v kolektivu,
n pravidla a způsob řešení problémů,
n vzdělávání pedagogů,
n vztahy s vedením MŠ,
n komunikace s MŠ,
n materiální a prostorové vybavení,
n kvalita stravování.
Z uvedené SWOT analýzy vyplývají pro zřizovatele především následující možné kroky
a doporučení:
nz
achovat stávající podporu školám v oblasti
vybavenosti,