Pětka

www.ipetka.cz 

Infrastruktura

Na Smíchově vznikne nový terminál

Dopravu na Smíchově čeká za

pár let zásadní proměna. Radní

hlavního města schválili na

základě studie magistrátního

Institutu plánování a rozvoje

výstavbu nového obřího

dopravního terminálu. Má stát

tři miliardy korun.

T

Tisíc parkovacích míst

„Zástupci radnice Prahy 5 jsou od

počátku součástí pracovní skupiny, kde

se v synergii se všemi zúčastněnými

subjekty spolupodílejí na projektu

nového dopravního terminálu na Smíchově, který bude sloužit Pražanům

a bude jistě pýchou Smíchova. Výstavu

k tomuto projektu můžete navštívit

od úterý 7. května v Malé galerii

Úřadu městské části Praha 5 s názvem

Dopravní uzly Smíchov,“ řekl radní pro

dopravu Jan Panenka (ODS).

Smíchov jako přestupní či cílový

bod denně využívají tisíce lidí. Jedním

z problémů je absolutní nedostatek

parkovacích míst, protože jednak

chybějí záchytná parkoviště a jednak

v okolních ulicích převažují modré zóny určené pouze rezidentům.

Lidi cestující hromadnou dopravou

zase trápí nepohodlný přestup mezi

jednotlivými druhy dopravy. Některé

spoje staví na Smíchovském nádraží,

jiné až Na Knížecí. To by se v budoucnu mělo změnit. Terminál v Dobříšské

ulici, který bude vyhrazen především

pro dálkovou a příměstskou autobusovou dopravu, nabídne záchytné

parkoviště zhruba pro tisícovku aut.

„Zaznamenal jsem diskuse samozvaných ,dopravních expertů‘, kteří

kritizují umístění P+R parkoviště do

centra Smíchova. Je však třeba si uvědomit, že plánované P+R parkoviště

těsně přiléhá k Městskému dopravnímu okruhu, a jeho umístění je proto

zcela logické. Je třeba si současně uvědomit, že plánovaný parkovací dům

nebude jenom P+R parkovištěm, ale

Originálním řešením

z dílny ateliéru A69

– architekti má být

zajíždění autobusů

do prostorů nad

kolejištěm

Vizualizace: IPR Praha

erminál na jednom místě

propojí metro, autobus, železnici

i automobilovou dopravu. Cílem

projektu má být urbanistické zkvalitnění prostoru v Nádražní ulici a současně

vybudování nového celoměstsky významného dopravního uzlu u Dobříšské ulice. Autobusové nádraží Na

Knížecí se promění v náměstí na konci

nového pěšího bulváru.

Takto by mohla

za pár let vypadat

Nádražní ulice

bude sloužit pro obsluhu vlakového

a autobusového nádraží, bude v něm

umístěno Bike and Ride pro stovky

kol, budou zde k dispozici nabíjecí

stojany pro moderní elektrická auta,“

podotkl bývalý radní pro dopravu

Tomáš Homola (STAN).

Nový dopravní terminál úzce souvisí s chystanou rozsáhlou výstavbou.

Na rozlehlé ploše bývalého nákladového nádraží začne už příští rok vznikat

nová čtvrť Smíchov City pro více

než tři tisíce nových obyvatel. Další

lidé budou do lokality jezdit za prací.

Metropole tak musí záměr koordinovat s firmou Sekyra Group a přirozeně

i se Správou železniční dopravní cesty

(SŽDC). Pražští radní zatím neurčili termín zahájení ani dokončení

projektu.

Oprava nádraží

Naopak SŽDC se chystá možná už

letos zahájit rekonstrukci zanedbané budovy smíchovského nádraží,

pocházející z 50. let minulého století.

Oprava se má týkat centrální haly

i severního a jižního křídla. Na to

naváže i oprava tří nástupišť železniční stanice a vybudování čtvrtého.

V rámci modernizace dojde k vyčištění a otevření prostor odjezdové

haly od nepůvodních prvků. Snahou

je maximální využití budovy, hlavně

z hlediska umístění složek vlastníka

objektu a komerční sféry. Na nádraží

má nově vzniknout například prostor

pro supermarket, toalety se přemístí blíže k hlavní trase pro cestující.

Budou vybudovány i nové výtahy

a eskalátory do druhého podlaží. n red

Více informací na str. 30

7. května

začne výstava k projektu, a to v Malé

galerii ve Štefánikově ulici vedle radnice.

11