Co se odehrává za zavřenými dveřmi tříd? Tato otázka napadne nejednoho rodiče.

Pojďte s námi nahlédnout do škol mateřských i základních.

v nemocnici s operačním sálem, sádrovnou,

porodnicí, čekárnou, lékárnou.

se dáme dohromady, tak nám bude dobře tady.

Budeme si hráti, všechno zkoumati.“

„Víš co, Jano? Už o tom nemluv, už si na to

pojď hrát!“

„Čas jak voda rychle plyne, že je … dobře víme!“

„Spolu jsme se potkali, ruce jsme si podali, až

(Použito z metodiky Hanky Švejdové – děti si

říkadla natolik osvojily, že se bez nich nedá

s hrou začít.)



- Aneta Drvotová -

K

 OMUNIKAČNÍ KARTY PRO DĚTI S OMJ

Karty usnadní dětem cizinců vstup do školky

Období adaptace v předškolním zařízení je

obtížné pro všechny děti. V posledních letech

se ale do Mateřské školy Podbělohorská hlásí

velké množství dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a takové dítě se při adaptaci musí

vyrovnávat s kulturními odlišnostmi, ale především s jazykovou bariérou.

Pobyt v mateřské škole pro dítě často představuje velký stres. V adaptační fázi je tedy

nezbytné, aby dítě mohlo vyjádřit především

své základní potřeby. Otázkou však je jak,

pokud neovládá český jazyk. Ředitelka školy

spolu s ilustrátorkou p. Fadli vytvořily za pomoci

dotačního programu z Magistrátu hl. města

Praha čtyřicet komunikačních karet, které dětem

s OMJ usnadní překonávání jazykové bariery.

Karty vyjadřují základní potřeby dítěte a základní

pokyny v mateřské škole. Slouží tedy nejen

dětem, ale i učitelkám, např. k uklidnění dítěte.

Karty jsou vyrobeny z odolného materiálu a jsou

magnetické. V každé třídě je speciální tabule, na

které jsou karty umístěné a jsou tak dostupné

učitelce i dítěti.

3boxík & 3box v MŠ Podbělohorská

Technika se stala nedílnou součástí moderního světa. Počítače a další technologie jsou

významným přínosem i pro předškolní vzdělávání a k tomuto názoru se přiklání i naše škola.

ICT posouvá hranice možností individuální

a skupinové výuky a zvyšuje atraktivitu celého

vzdělávání. Při výuce je důležité, aby byla

vedena správným způsobem a dodržovala se

pravidla používání ICT v předškolním věku.

Z výše popsaného důvodu používáme v naší

škole informační a komunikační technologie

jako doplňkovou, rozšiřující metodu v tematické

výuce. Hry a výukové programy na interaktivní

tabuli či tabletu volíme ve vztahu k tématu s přihlédnutím k cíli výchovně-vzdělávacího procesu

a individuálním zvláštnostem konkrétní skupiny

dětí.

Díky programu MAP MČ Praha 5 získala naše

škola balíček 3boxík & 3box od firmy Boxed.

Tento balíček obsahuje 3LCD interaktivní projektor, dokovací stanici a 10 tabletů Lenovo s 64

výukovými programy. Učitelky ve třídách tuto

pomůcku využívají a děti se na ni vždy moc těší.



- Dagmar Trčková PÁŤÁK 11